U pozemku se známými tvary si obsluha na terminálu nastaví linie souvratí. Při dojíždění k souvrati systém odpočítává zbývající vzdálenost k její linii a zobrazuje ji na terminálu. Jakmile činí vzdálenost již jen několik metrů, vysvítí se oznamovací pole na obrazovce oranžovou barvou. Současně se zobrazí linie jízdy při otáčení na souvrati oranžovou barvou. Traktor se po ní také sám vydá.
Řidič ale předtím musí potvrdit stiskem tlačítka, zda che otáčet doprava anebo doleva a zda chce nějaký počet jízd vynechat. Systém umí pracovat s nářadím neseným v zadním tříbodovém závěsu, poloneseným či taženým. Důležité je, aby byla správně zadaná geometrie traktoru a nářadí v navigačním systému.
Další předností navigací Deutz-Fahr je to, že umí v náhledu na pozemek na terminálu vyznačovat kolejové řádky. Ty se také ukládají do paměti, z níž mohou být přeneseny do jiného traktoru Deutz-Fahr s navigací pomocí flash disku či také bezdrátově. Bezdrátový přenos dat v reálném čase umožňuje služba Agrirouter, vyžadující určitý poplatek.
S automatickým otáčením si obsluha traktoru řízení vůbec nemusí všímat, jak je vidět i na videoukázce.
Více informací v Mechanizaci zemědělství č. 5/2022.*