Čeští zemědělci si stále častěji pořizují německou přepravní techniku Hawe, kterou má v nabídce společnost U + M Třeboň. Jejím společným znakem je vysoká kvalita, technická vyspělost, velká robustnost, dlouhá životnost, bezpečnost provozu a komfortní ovládání. K dispozici je i široký sortiment profesionálních strojů, od překládacích vozů přes rozmetadla, návěsy, senážní vozy až po výměnné nástavby nebo krmnou a zastýlací techniku.
Objem vozů většinou odpovídá kapacitě moderní výkonné sklízecí techniky, což má vliv na vysokou produktivitu práce. Dvě nebo tři nápravy s širokými pneumatikami pak zaručují malý tlak na půdu a tím i minimální zhutnění orné půdy.
V naší zemědělské praxi jsou ale pověstné nákladní vozy s výtlačným čelem Hawe CSW. A to jak dvounápravové modely CSW 4000 o objemu 40 m3 a celkovou hmotností 24 t, tak s třínápravovým podvozkem CSW 5000 o objemu 50 m3 s celkovou hmotnosti 33 tun. Od letošního roku je k dispozici i tridem CSW 5500 o objemu 55 m3. „Naši zemědělci u nich oceňují především velkou univerzálnost, lze s nimi přepravovat jak objemné materiály při sklizní pícnin, tak i obiloviny, řepku či zrno kukuřice od mlátiček,“ říká ředitel společnosti U + M Servis Ing. Karel Hanyk. „Stabilní vanová konstrukce je dimenzovaná pro vysoké zatížení. Důležitým prvkem je samozřejmě výtlačné čelo, materiál se nesklápí ale vytlačuje, takže lze vjíždět i do budov s nízkým stropem. Výtlačné čelo má také další přednost, při plnění návěsu může řezanku během plnění stlačovat k zadnímu čelu, takže se jí do vozu vejde víc. Co je také důležité, i s plným nákladem je jízda s těmito vozy bezpečná. U podvozku se třemi nápravami, z nichž přední a zadní je nuceně řiditelná, se v případě jízdy naprázdno nechá zvednout přední náprava. Vozy jsou standardně osazeny hydraulicky odpruženou ojí, mechanicky nebo hydraulicky odpruženým podvozkem a závěsem K 80.“
Celou reportáž naleznete v Zemědělci č. 48.