Požadavky, kladené na pneumatiky provozovateli traktorů, jsou v mnoha ohledech protichůdné. Na silnici by zemědělské pneumatiky měly mít dostatečnou tuhost a valit se s malým opotřebením, což je možné pouze při vysokém tlaku vzduchu. Snížení kontaktní plochy a zvýšení pevnosti bočnice je výhodou, vyšší tlak vzduchu zároveň i zvýší nosnost pneumatik při vyšších rychlostech. To není nepodstatná záležitost v případě, kdy se po silnici přesouvá traktor s těžkým neseným nářadím či s kombinacemi nářadí v zadním i předním závěsu, anebo s plně naloženým návěsem či návěsnou cisternou. Vyšší tlak v pneumatikách na silnici také zvyšuje stabilitu pneumatik, hlavně při zatáčení a brždění; zároveň se snižuje spotřeba paliva i míra opotřebování pneumatik.
V terénu by pneumatiky nejen u traktoru, ale i u přípojného stroje, naopak měly zvětšit svou kontaktní plochu a hladce přilnout, což je možné pouze při nízkém tlaku vzduchu. Valivý odpor a tím i energetická náročnost pojezdu i úroveň prokluzu se snižují.
Více informací v Mechanizaci zemědělství č. 5/2023.*