27.05.2023 | 07:05
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Koncepce páteřového rámu se osvědčuje i po desítkách let

Vozidla Tatra 815 si dokáží poradit i ve velmi složitých podmínkách. Je to možné díky tomu, že Tatra 815 byla cíleně navržena pro provoz až v extrémních terénních podmínkách. Hodně rozšířené silniční verze byly od původní terénní koncepce odvozeny. Nicméně ani těmto silničním verzím nelze upřít vynikající způsobilost ke smíšenému nasazení, tedy kromě jízdy po silnici také mimo ni. Proto byly Tatry 815 tak oblíbené k dopravě v zemědělství.

Při pohledu na vozidlo je patrné, že je osazeno centrální nosnou rourou. K rouře jsou připojeny nezávisle zavěšené výkyvné polonápravy. Ani jedna náprava není řešena jako tuhá, ale naopak se každá polonáprava může vykyvovat nezávisle na další. To Tatře poskytuje vynikající schopnosti kopírování nerovného terénu, kdy i na velkých nerovnostech zůstávají hnaná kola stále v kontaktu s podložkou a mohou přenášet výkon motoru na půdu. Toto řešení dále také dovoluje dosahovat vyšší rychlosti jízdy při pohybu v terénu a vyšší stabilitu vozidla za jízdy v příčném svahu.

Centrální nosná roura se označuje také jako páteřový rám. Uživatelé vozidel Tatra si pochvalují skutečnost, že nástavby jsou chráněny před silami, působícími na nápravy a před pohyby náprav. Je to dáno vysokou torzní a ohybovou tuhostí páteřového rámu. Uvnitř tohoto rámu se nachází také diferenciály, které Tatra vyvinula speciálně pro svá těžká nákladní vozidla. Modulární koncepce umožňuje vyrobit vozidla s různým počtem náprav.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down