Při pohledu na vozidlo je patrné, že je osazeno centrální nosnou rourou. K rouře jsou připojeny nezávisle zavěšené výkyvné polonápravy. Ani jedna náprava není řešena jako tuhá, ale naopak se každá polonáprava může vykyvovat nezávisle na další. To Tatře poskytuje vynikající schopnosti kopírování nerovného terénu, kdy i na velkých nerovnostech zůstávají hnaná kola stále v kontaktu s podložkou a mohou přenášet výkon motoru na půdu. Toto řešení dále také dovoluje dosahovat vyšší rychlosti jízdy při pohybu v terénu a vyšší stabilitu vozidla za jízdy v příčném svahu.
Centrální nosná roura se označuje také jako páteřový rám. Uživatelé vozidel Tatra si pochvalují skutečnost, že nástavby jsou chráněny před silami, působícími na nápravy a před pohyby náprav. Je to dáno vysokou torzní a ohybovou tuhostí páteřového rámu. Uvnitř tohoto rámu se nachází také diferenciály, které Tatra vyvinula speciálně pro svá těžká nákladní vozidla. Modulární koncepce umožňuje vyrobit vozidla s různým počtem náprav.*