Kostra
Kostra tvoří nosnou část pláště, určuje jeho pevnost, zachycuje zatížení a dynamické silové namáhání. Kostra je složena z několika vrstev kordu, které jsou ukotveny kolem lan v patkách. Počet kordových vložek se liší v závislosti na druhu pláště.
Nárazník
Nárazník použitý u radiálních plášťů, se skládá z několika kordových vložek, které se kříží. Svou obvodovou tuhostí přispívá ke stabilitě kostry a omezuje pružnost dezénu.
Běhoun
Běhoun je pryžová část, ze které je lisován dezén pláště. Dezénová žebra zajišťují záběr a prostor mezi nimi podporuje samočištění dezénu.
Bočnice
Bočnice je tvořenu pryží. Chrání kostru před mechanickým poškozením a působení atmosférických vlivů. S ohledem na deformaci pláště v boku při provozu musí materiál snášet značné dynamické namáhání.
Patka
Patka se skládá z lana (tvořeno ocelovými dráty), jádra (pryžová výplň nad lanem pro vyztužení patky a dosažení požadovaného profilu patky), křídla (textilní kord obalující jádro s lanem) a patního pásku (obaluje patku z vnější strany a zajišťuje ochranu před mechanickým poškozením).
Patka zajišťuje spojení pláště z ráfkem. Musí být dostatečně tuhá, aby nedocházelo k deformaci v oblasti patky a tím k jejímu vydírání o ráfek. Bezpečné upevnění pneumatiky na ráfek je zvýšeno rozdílem mezi průměrem patky a ráfku. Tím je zajištěna vzduchotěsnost bezdušových plášťů a prokluzování pláště na ráfku vlivem brzdících a záběrových sil. Na druhé straně hodnota přesahu nesmí být příliš veliká, aby nedocházelo k obtížné montáží pláště na ráfek.