Německý výrobce Krampe rozšiřuje své portfolio o zcela nový segment, kterým jsou třístranné sklápěče FlexBody. Modulární koncepce a chytré detaily slibují snadnou přizpůsobitelnost i vysoký uživatelský komfort – a to nejen pro zemědělce. FlexBody staví na osvědčené německé kvalitě a spojuje ji s maximální mírou přizpůsobení. Výsledkem je promyšlený systém, který umožňuje flexibilní konfiguraci podle konkrétních potřeb provozu.
Základem koncepce FlexBody je modulární struktura: podvozek, korba i bočnice lze volně kombinovat. Výhodou není jen variabilita pro koncové uživatele, ale také efektivní sériová výroba a lepší dostupnost náhradních dílů. FlexBody bude dostupný ve variantách pro jednoosé (EDK), tandemové (TDK) i otočné (ZDK) sklápěče s celkovou hmotností od 6 do 21 tun. Tím pokrývá široké spektrum použití od menších zemědělců po náročné podniky.
Díky různým velikostem korby – od 2 x 4 m do 2,42 x 5,2 m – a výškám bočnic 60 a 80 cm nabídne FlexBody objem ložné plochy od 4,8 do 21,7 m³. Start série je plánován na rok 2026 s modely jako FlexBody 400 EDK6, 450 TDK14 nebo 500 ZDK18. Už nyní se ale testuje pilotní série, která bude oficiálně představena na veletrhu Agritechnica.
Jedním z vizuálně i funkčně zajímavých prvků vozu FlexBody jsou nové profilované bočnice inspirované sérií BigBody. Patentovaný tvar s nepřerušenou drážkou umožňuje snadné upevnění připojovacích prvků bez nutnosti svařování, což usnadňuje montáž plachet i jiných doplňků. Bočnice navíc minimalizují usazování nečistot, působí čistě a moderně a díky rychlouzávěrům je lze snadno sklopit či odejmout.
Z technických detailů potěší také mrazuvzdorné těsnění z nerezové oceli mezi korbou a bočnicí, které zabraňuje úniku sypkých materiálů, nebo výškově přizpůsobitelný podvozek umožňující optimální světlou výšku a stabilitu v terénu. Podvozek s parabolickým odpružením je standardem, za příplatek je k dispozici i pneumatické odpružení.