Německý výrobce firma Krampe představila na Agritechnice spoustu novinek. Se zástupcem společnosti, který má mimo jiné na starosti i Český a Slovenský trh, Ing. Petrem Polehlou, jsme si prošli podrobně celý stánek. Některé stroje si odbyly premiéru, jiné dostaly do vínku novou výbavu.
Trendem jsou stále sofistikovanější systémy zvyšující bezpečnost a poskytující také vyšší komfort obsluze. Majitelé výkonných a dobře vybavených traktorů často požadují, aby přípojné vozidlo bylo rovněž na vysoké technické úrovni.
Elektronika
Stále častěji jsou vozy Krampe vybavovány systémy EBS, ABS či ISOBUS. Na Agritechnice byl představen vůz BigBody 750 se systémem Wabco EBS a měl i systém pneumatického odpružení. Wabco EBS je elektronicky řízený pneumatický brzdový systém s regulací brzdného tlaku v závislosti na zatížení (ALB) a integrované systémy, jako je protiblokovací systém (ABS) a podpora stability při převrácení (RSS), které zvyšují bezpečnost a stabilitu a zkracují brzdnou dráhu.
Kromě toho systém nabízí řadu možností ovládání pneumatického odpružení a brzdových funkcí, které snižují opotřebení pneumatik a spotřebu paliva. SmartBoard zobrazuje klíčové údaje, jako je náklon vozidla a zatížení nápravy, a poskytuje také ovládací funkce pro vzduchové odpružení a zvedací nápravu. Inovativní systém eTASC pro přesné ovládání výšky vozidla lze ovládat jak prostřednictvím SmartBoard, tak mobilní aplikace. OptiTire, systém sledování tlaku v pneumatikách, nejen prodlužuje životnost pneumatik, ale také zvyšuje bezpečnost díky včasnému varování. Kromě toho je k dispozici OptiLink, bezplatná mobilní aplikace, která nabízí širokou škálu diagnostických a ovládacích funkcí v 17 jazycích.
Vůz byl rovněž ISOBUS kompatibilní, což v praxi znamená, že ho lze plně ovládat prostřednictvím jakéhokoli terminálu ISOBUS, ať už jde o vlastní terminál traktoru nebo terminál třetí strany. Traktor a přívěs spolu komunikují prostřednictvím standardizovaného rozhraní. Na Agritechnice se poprvé představil i RamBody se systémem ISOBUS na palubě.