Při pracovním záběru žacích kombinací devět i více metrů, kdy dvě zadní jednotky řidič navíc nemá ani přímo v zorném poli, lze počítat s tím, že si ponechá vždy 50 i více centimetrů překrývání v souběžných jízdách, aby měl jistotu, že nebudou zůstávat pruhy neposečené hmoty. To znamená při jedenácti jízdách na jednom hektaru 600 čtverečných metrů plochy, posečené dvakrát. Při třech sečích je to již 1800 čtverečných metrů na jednom hektaru, na kterých se zbytečně spálí nafta, zvýší se opotřebení žacích strojů a traktoru i poježděnost pozemku. Tyto zbytečné náklady navíc úplně odpadnou, pokud bude řidič využívat navigační systém a nastaví si překrývání mezi jízdami na nulu.
Řidič může s traktorem také začít sekat od té části pozemku, od níž jsou pojezdy nejefektivnější, a změnit i směřování jízd pro snížení počtu přejezdů. S navigačním systémem je tak shodná výměra posečena dříve. I na poslední jízdu zbyde pruh porostu široký přesně tak, jaký je záběr žací kombinace. Posečené řádky jsou rovné a to znamená i efektivnější práci shrnovače, který zase může formovat rovnoměrnější řádky, které jsou zvláště pro lisy a senážní návěsy lepším „soustem“. I traktor se shrnovačem může používat navigační systém a formovat rovné řádky.
Další krok k efektivitě při samotné sklizni spočívá v plánování a ve zdokonalení vzájemné souhry všech členů sklizňového řetězce. Dovoluje to inovativní aplikace Harvest Assist firmy Pöttinger.
Více informací v Mechanizaci zemědělství.*