Značka New Holland nabízí kompletní řadu traktorů od kompaktních strojů až po třídu nejvýkonnějších traktorů. V minulém čísle Mechanizace zemědělství jsem se zaměřila na středně výkonné a výkonné stroje, které byly vystaveny na mezinárodním veletrhu Agritechnica. V expozici však byli i kompaktní šikulové a jedno z nejvýznamnějších ocenění, titul Traktor roku 2020, si odvezl speciální traktor T4.110 N.
Kompaktní stroje si své opodstatnění najdou jak v zemědělství, tak v komunální technice. Malé rozměry jim dávají velmi dobré manévrovací vlastnosti a práci mohou vykonávat i tam, kde by se velké traktory nevešly. Vystavený zástupce řady T4 F/N/V byl úzký čistokrevný speciál do vinic a sadů. V expozici mu dělal společnost model T4.75 S a rovněž dva modely z ultra kompaktní řady Boomer.
Ověnčená "té čtyřka"
New Holland T4.110 N získal titul Traktor roku 2020 v kategorii Best of Specialized. Vysloužil si ho především za svou novou přepracovanou odpruženou nápravou, ale porotu zaujal i jinými technickými specifikacemi.
Řada traktorů T4 F/N/V je řadou speciálních traktorů, které se svými kompaktními rozměry, výkonem i silnou hydraulikou skvěle hodí do vinic, sadů a speciálních provozů. Nicméně jde také o velmi všestranné stroje, které zastanou celou řadu pracovních operací. K dispozici jsou ve čtyřech modelech a třech šířkách.
Nová přední náprava TerraGlide je také k dispozici ve třech šířkách. Nejužší má šířku 925 mm a je určena pro modely T4 V do vinic. Náprava pro modely s označením T4 N má šířku 1150 mm a nejširší je náprava pro traktory sadařské T4 F s šířkou 1325 mm. Klíčovou komponentou je kyvné rameno se sedlovým závěsem. Systém je robustní, je uchycen ve třech bodech a dovoluje pouze vertikální pohyb. Druhou důležitou komponentou je kyvný závěs nápravy s dvěma hydraulickými válci, kdy čep je lokalizován vysoko nad přední nápravu a dovoluje tak velký prostor pro výkyv.
Nastavení přední nápravy je možné ve třech režimech. Obsluha může využít režim přednastavené volby: Zablokování odpružení, měkké odpružení, středně tvrdé odpružení nebo tvrdé odpružení. Dále má k dispozici automatický režim, kdy se odpružení nastavuje zcela bez zásahu řidiče, a zvolit lze i režim manuální a v tomto režimu je možné výšku odpružení nastavit podle aktuálních potřeb.*