Teleskopické manipulátory Scorpion firmy Claas jsou poháněné čtyřválcovým motorem Deutz, který je uložený příčně. Disponuje dostatečným točivým momentem pro to, aby i plně naložený manipulátor mohl svižně akcelerovat na farmě i na poli, ale přitom s nízkou hladinou hluku. I motor teleskopického manipulátoru musí dodržovat emisní normy, proto má pohonná jednotka dieselový oxidační katalyzátor a SCR katalyzátor se vstřikováním neutralizační kapaliny AdBlue. Větší motory se zdvihovým objemem 4,1 l jsou osazeny navíc ještě filtrem pevných částic.
Pohon pojezdu manipulátorů Claas Scorpion je hydrostatický. Řidič si jen určuje pojezdovou rychlost, o sladění otáček motoru a převodového poměru se stará automatický systém. Aby byl výkon motoru přenášen na obě nápravy efektivní cestou, je převodová skříň Varipower umístěna centrálně k hnacímu ústrojí. Přímo z ní pak vedou točivý moment do náprav kloubové hřídele.
Osvědčený systém „Varipower“ dovoluje citlivé ovládání pojezdu ve třech rychlostních rozsazích. V převodovce pracuje hydrostatický motor s regulační deskou, která má možnost výkyvu v úhlu až 45 stupňů. Dynamiku pojezdu a vyšší výkon pak zvyšuje ještě jeden regulační hydromotor, umístěný na převodovce. Jeho regulační deska má možnost vyklopení v úhlu až 32 stupňů.
S manipulátorem Scorpion je možné jezdit po silnici rychlostí až 40 km/h – zcela bez nutnosti řazení. Na přání může být Scorpion vybavený převodovkou Varipower ve verzi Plus, a pak disponuje novou funkcí Smart Roading. Takto vybavený pak manipulátor bude umět automaticky snižovat otáčky motoru za jízdy při dílčím zatížení, a snižovat tak spotřebu paliva v dopravě a při přejezdech.*
Více informací v Mechanizaci zemědělství č. 6/2020.