13.05.2024 | 06:05
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Modelová řada 7R výrobce John Deere opět nadchla v dopravě

Zemědělská technika se stále vyvíjí, ale na pravidlu o tom, že nejlepší cestou k seznámení se s inovacemi je praktické vyzkoušení, se nic nezměnilo. Přesně v souladu s tímto pravidlem organizuje nyní společnost STROM Praha předvádění traktorů řady 7R nejnovější generace. Konkrétně dvou modelů, vybavených všemi inovacemi, s nimiž přichází tato řada na trh v letošním roce. Poslední takové předvádění proběhlo na firmě Hospodářské družstvo v Unhošti nedaleko Kladna.

Pracovníci podniku jsou v širokém okolí známí svou až neuvěřitelně vysokou produktivitou práce – ve dvou zvládají obhospodařovat více než tisíc hektarů orné půdy. Nadprůměrné výnosy jsou samozřejmostí, ale zároveň je nezbytná výkonná zemědělská technika.

Důvěra ve výrobce John Deere

V posledních letech dávají hospodáři v otázce traktorů důvěru výrobci John Deere. Aktuálně přemýšlí o další optimalizaci v oblasti dopravy. Před koncem loňského roku si firma pořídila návěs Krampe Big Body 890 ve speciálním černém lakování.

Letos na jaře již návěs v dopravě pracoval a osvědčil se na výbornou. Polní tahače, které s návěsem pracovaly, jsou ale zbytečně těžké. Ideálním tažným prostředkem by byl právě traktor John Deere řady 7R. Slovo dalo slovo a tak si pracovití hospodáři v rámci jarního předvádění mohli vyzkoušet nejnovější traktor 7R 310.

Díky ochotě zástupců společnosti Strom Praha mohla být redakce přitom. Po prvotním seznámení se s inovacemi na traktoru si zkušený praktik z Hospodářského družstva v Unhošti sedl za volant a vydal se s traktorem i agregovaným návěsem Krampe Big Body 890 na zkušební okruh. Ten úmyslně vedl těmi nejprudšími kopci v okolí, aby bylo možné traktor vyzkoušet důkladněji. Redakce mohla být v kabině také.

Automatika řazení nadchla

Traktor John Deere 7R 310 byl dotížen na celkovou hmotnost 15 500 kg. V loketní opěrce se leskl nový terminál CommandCenter a nový byl i terminál na rohovém A sloupku.

Výkon od motoru se na kola přenášel přes převodovku e23, nastavenou na automatický režim řazení. V takovém nastavení je pedál na podlaze pedálem pojezdovým – otáčky motoru i řazení ovládá automatika. A v silně kopcovitém terénu to zvládala až s neuvěřitelnou grácií.

Jakkoli pozorný a zkušený řidič by jí nedokázal adekvátně zastoupit. Ani v dlouhém táhlém stoupání automatika nezařadila pod dvacátý rychlostní stupeň, a na rovině si traktor během chvilky odřadil na 23 rychlostní stupeň, motor téměř nebylo slyšet a souprava se pohybovala rychlostí 40 km/h při otáčkách motoru pouhých 1450/min. Projíždění zatáček a kruhového objezdu pak usnadňovalo nové reaktivní řízení, nová třetí varianta řízení u traktorů John Deere řady 7R.*

Více informací v Mechanizaci zemědělství.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down