Modelová řada 7R výrobce John Deere opět nadchla v dopravě
Zemědělská technika se stále vyvíjí, ale na pravidlu o tom, že nejlepší cestou k seznámení se s inovacemi je praktické vyzkoušení, se nic nezměnilo. Přesně v souladu s tímto pravidlem organizuje nyní společnost STROM Praha předvádění traktorů řady 7R nejnovější generace. Konkrétně dvou modelů, vybavených všemi inovacemi, s nimiž přichází tato řada na trh v letošním roce. Poslední takové předvádění proběhlo na firmě Hospodářské družstvo v Unhošti nedaleko Kladna.
Pracovníci podniku jsou v širokém okolí známí svou až neuvěřitelně vysokou produktivitou práce – ve dvou zvládají obhospodařovat více než tisíc hektarů orné půdy. Nadprůměrné výnosy jsou samozřejmostí, ale zároveň je nezbytná výkonná zemědělská technika.
Důvěra ve výrobce John Deere
V posledních letech dávají hospodáři v otázce traktorů důvěru výrobci John Deere. Aktuálně přemýšlí o další optimalizaci v oblasti dopravy. Před koncem loňského roku si firma pořídila návěs Krampe Big Body 890 ve speciálním černém lakování.
Traktor John Deere 7R 310 byl obutý do nízkotlakých pneumatik Nokian Soil King VF, které se chovají šetrně k půdě, ale jsou bez vibrací i za jízdy po silnici
Letos na jaře již návěs v dopravě pracoval a osvědčil se na výbornou. Polní tahače, které s návěsem pracovaly, jsou ale zbytečně těžké. Ideálním tažným prostředkem by byl právě traktor John Deere řady 7R. Slovo dalo slovo a tak si pracovití hospodáři v rámci jarního předvádění mohli vyzkoušet nejnovější traktor 7R 310.
Přídavné závaží EZ umožní optimální dotížení traktoru 7R a jeho instalace je zcela bezpečná a snadná
Díky ochotě zástupců společnosti Strom Praha mohla být redakce přitom. Po prvotním seznámení se s inovacemi na traktoru si zkušený praktik z Hospodářského družstva v Unhošti sedl za volant a vydal se s traktorem i agregovaným návěsem KrampeBig Body 890 na zkušební okruh. Ten úmyslně vedl těmi nejprudšími kopci v okolí, aby bylo možné traktor vyzkoušet důkladněji. Redakce mohla být v kabině také.
Též zadní rychlospojky hydrauliky doznaly změn: nyní je možné snadno doplnit rychlospojku o průměru 0,75 palce a dát na jakoukoli pozici
Automatika řazení nadchla
Traktor John Deere 7R 310 byl dotížen na celkovou hmotnost 15 500 kg. V loketní opěrce se leskl nový terminál CommandCenter a nový byl i terminál na rohovém A sloupku.
Výkon od motoru se na kola přenášel přes převodovku e23, nastavenou na automatický režim řazení. V takovém nastavení je pedál na podlaze pedálem pojezdovým – otáčky motoru i řazení ovládá automatika. A v silně kopcovitém terénu to zvládala až s neuvěřitelnou grácií.
Nový terminál na rohovém A sloupku je přehledný, s intuitivním menu a s výkonnějším procesorem, takže funguje rychleji
Jakkoli pozorný a zkušený řidič by jí nedokázal adekvátně zastoupit. Ani v dlouhém táhlém stoupání automatika nezařadila pod dvacátý rychlostní stupeň, a na rovině si traktor během chvilky odřadil na 23 rychlostní stupeň, motor téměř nebylo slyšet a souprava se pohybovala rychlostí 40 km/h při otáčkách motoru pouhých 1450/min. Projíždění zatáček a kruhového objezdu pak usnadňovalo nové reaktivní řízení, nová třetí varianta řízení u traktorů John Deere řady 7R.*
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!