Traktory New Holland modelové řady T5 jsou koncipovány pro široké univerzální využití. Standardně jsou vybaveny axiálním hydrogenerátorem s průtočným množstvím až 80 l/min. Protože stále více zemědělců využívá traktory s kombinacemi čelně a vzadu neseného nářadí, došlo ke zvýšení zvedací síly u obou tříbodových závěsů: u předního závěsu na 35 kN a zadního na 54,5 kN. Zadní tříbodový závěs dosáhne této zvedací kapacity po instalaci přídavné pístnice, nabízené na přání.
Četné změny u traktorů nové řady T5 již na první pohled nápadné nejsou. Týkají se v první řadě pohonné jednotky. New Holland využívá motory sesterské společnosti Fiat Powertrain Technologies. A to nejenom kvůli jejich dobře vyřešenému systému úpravy spalin, který se vyznačuje jednoduchostí a účinností.
Traktory nové řady T5 pohání čtyřválcové motory, které na rozdíl od předešlé generace mají přepracované hlavy válců a šestnáctiventilový rozvod. K přeplňování slouží turbodmychadlo s pevnou geometrií lopatek a elektronicky řízeným ventilem wastegate. Systém vstřikování paliva common-rail má zvýšený tlak na 1800 barů a změn doznal i systém externí recirkulace výfukových plynů. Namísto dvaceti procent se vrací do válců pouhých deset procent z celkového objemu výfukových plynů. Motor má interval výměny oleje 600 motohodin.
Dále našel pod kapotou motoru před kabinou prostor dieselový oxidační katalyzátor. Jako poslední probíhá rozklad oxidů dusíku v externím katalyzátoru SCR. Ve výsledku se tak podařilo snížit obsah emisí ve výfukových plynech na úroveň normy Stupeň IV, ale zároveň zvýšit točivý moment o 24 procent. Vysoký točivý moment je k dispozici již od nízkých otáček až po své maximum při 1900 ot/min.*
Více informací v týdeníku Zemědělec.