Při proměnlivém zatěžování za jízdy traktoru v nehomogenních podmínkách například s otočným pluhem vstupují do hry také regulační schopnosti převodovky. Přeřadit na nižší rychlostní stupeň může buď řidič manuálně, a snížením pojezdové rychlosti se sníží požadavek na tahový výkon. Anebo převodovka řadí automaticky.
První generace automatických režimů řazení v převodovkách typu Full-Powershift u těžkých traktorů řadila až příliš často. Moderní automatické systémy jsou spíše komplexní managementy pro řízení výkonu, a dovolují v maximální míře využívat širokou oblast konstantního výkonu, jímž soudobé elektronicky řízené vznětové motory disponují. Řidič si může nastavit hladinu otáček, při jejímž překročení dojde k přeřazení na nižší rychlostní stupeň.
Powershiftové převodovky mají již až 23 rychlostních stupňů, takže řidič může odřazovat podle potřeby až na požadovaný rychlostní stupeň či požadované otáčky motoru. Anebo si zvolí automatický režim, při kterém nastaví pouze požadovanou pojezdovou rychlost a otáčky motoru jsou udržovány v oblasti s příznivou spotřebou paliva samočinně spolu s automatickým řazením rychlostí. Podle druhu prováděné práce a priorit si řidič může vybrat jednu ze třech strategií jízdy. Tyto převodovky jsou u výkonných traktorů stále oblíbené díky své robustnosti, dlouhé životnosti a vysokému stupni účinnosti.
Každopádně vede nutnost častého řazení na nižší rychlostní stupeň ke zpomalování soupravy. Právě tato skutečnost vedla řadu zemědělců k rozhodnutí o investici do pásového traktoru s výkonem i nad 600 k. Pro podmítky či předseťovou přípravu půdy je zároveň třeba pořídit i půdozpracující stroj o adekvátním záběru.