Dostatečný objem aplikační techniky je důležitý pro efektivitu práce. Aplikační cisterny jsou stále těžší – nejen kvůli svému objemu, ale i díky podpovrchovým aplikátorům. A aplikace kejdy se navíc ještě provádí většinou v době, kdy je půda ještě se zvýšenou vlhkostí.
Výrobci proto hledají cesty k redukci měrného tlaku na půdu a ochrany porostu, pokud se kejda využívá k hnojení v průběhu vegetace. Představeny byly již aplikační cisterny na pásovém podvozku, který může být převzatý od jiného výrobce dopravní či sklizňové techniky. Dokonce existuje i možnost, cisternu od podvozku oddělit a podvozek využít pro jiné zařízení. Hydraulicky poháněný pásový podvozek má kontaktní plochu na úrovni 3,25 čtverečného metru.
Některé pásové podvozky mají možnost i teleskopické změny rozchodu, takže pak pojíždí mimo stopy kol tažného prostředku. A mohou být i řízené, takže sledují stopu traktoru při otáčení na souvratích. To je přínosem především v kukuřici. Dalším trendem je obouvání cisteren do co největších pneumatik. A systémy pro změnu tlaku vzduchu z kabiny traktoru jsou stále častější. Mohou být zabudovány do náboje kola a s elektronickým ovládáním. Další výrobci umějí nabídnout i poháněné nápravy s nosností až třiceti tun. Na takovou nápravu lze přenášet výkon až sto koňských sil, přenos výkonu je řízen elektronicky.*