Software navigačních systémů umí naplánovat optimální průběh otáčení traktoru s nářadím v rámci hranic souvratě. Využívá k tomu informace o povaze a parametrech agregovaného nářadí, které má v paměti navigační systém. Řidič nastaví nejoptimálnější pojezdovou rychlost pro otáčení, a tu pak traktor udržuje. Dále si obsluha vybere jedno z několika schémat pro otáčení soupravy, které systém nabídne v samostatném menu na terminálu.
Systém umí také vynechávat určitý počet jízd. Kolik jízd se má při otáčení „přeskakovat“, si řidič nastaví. Traktor je pak automaticky naváděn do dalších jízd po dráze s větším poloměrem, což je šetrnější k pásům i k nářadí. Automatické otáčení umí fungovat i na pozemcích se nepravidelným tvarem.
Lze říci, že každé automatické řízení traktoru znamená snížení překrývání záběrů nářadí. Největším pokrokem v této oblasti je využití vysoce přesného signálu RTK. S tímto signálem, jehož přístupnost řada výrobců nyní ještě zlepšila, se úroveň překrývání záběrů v návazných jízdách dostává na nejvýše 2,5 cm, a to dlouhodobě. To znamená také zvýšení efektivity práce, tedy konkrétně zvýšení plošné výkonnosti při snížení nákladů na palivo, osivo či na opotřebitelné díly. Díky tomu lze také návratnost investic počítat v krátkodobém horizontu.
Nové RTK signály jsou ještě preciznější a spolehlivější, než dosavadní generace RTK. Dále nabízí někteří výrobci traktorů možnost, aby si jejich zákazník vytvořil svou vlastní (místní) RTK síť. Tu bude využívat on či skupina farmářů. Síť funguje tak, že všechny základnové stanice v rámci této sítě jsou propojeny s centrálním serverem. Bez ohledu na vzdálenost nejbližší základnové stanice je zaručena stálá stoprocentní přesnost RTK.