06.06.2024 | 07:06
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Nejnovější generace modelové řady Tatra Phoenix slavnostně odhalena

Těžké terénní nákladní automobily Tatra se od zahájení výroby staly legendárními, a to nejen u nás, ale po celém světě. Doznaly také celé řady úprav a modifikací tak, aby mohly sloužit na stavbách anebo i v zemědělství – nejen v dopravě, ale i například při aplikaci hnojiv. Aktuálně vyráběná modelová řada má název Tatra Phoenix.

Nicméně vývoj v Kopřivnici pokračuje stále dál a tak mohl výrobce představit vozidla nové generace. Zástupci nejstarší české automobilky odhalili nejnovější generaci modelové řady Tatra Phoenix v rámci slavnostního aktu.

Stalo se tak ve středu pátého června v podvečer za účasti řady významných hostů, zástupců automobilky i jejích akcionářů a médií.  Sériová výroba začne letos v létě, první kusy nových vozidel se tak k zákazníkům dostanou na podzim tohoto roku.

Osvědčená technická řešení

Vývoj zcela nové generace modelové řady Tatra Phoenix probíhal od roku 2022, přičemž podobně jako u předchozích generací bude i tato novinka v sobě slučovat um a vynalézavost tatrováckých konstruktérů, osvědčený podvozek tatrovácké koncepce, kabiny a motory z produkce dlouholetého nizozemského partnera DAF Trucks a převodovky ZF či Allison.

Nová Tatra Phoenix využívá kabinu DAF XDC (řada Construction), která byla vyvinuta s ohledem na maximální bezpečnost, odolnost a pohodlí, poskytuje lepší výhled i přehled okolo vozu a je aerodynamicky optimalizovaná pro co nejnižší spotřebu paliva. Vnější osvětlení disponuje LED technologií, volitelně bude k dispozici paleta moderního komfortního vybavení, široký výběr příslušenství a designových prvků.

Výhradně pneumatické odpružení

Nová generace modelové řady nákladních vozů Tatra Phoenix si zachovává podvozek tatrovácké koncepce s centrální nosnou rourou, v níž jsou uloženy jednotlivé hnací hřídele a diferenciály. Podvozek se již tradičně vyznačuje výhradně vzduchem odpruženými nezávisle zavěšenými polonápravami, což představuje v segmentu těžkých plněpohonných nákladních vozidel světový unikát.

Základní nabízené konfigurace podvozků vozidel nové generace jsou 4x4, 6x6, 8x8 a 8x6, přičemž k dispozici je i čtyřnápravové provedení v konfiguraci 1+3 (tj. s trojicí zadních náprav). Samozřejmostí budou ale i vícenápravová provedení s volitelným počtem řiditelných a poháněných zadních náprav podle požadavků uživatelů.*

Více informací v Mechanizaci zemědělství.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down