Alliance 354 Agriflex+ (VF) jsou ideální pneumatiky pro velkokapacitní polní postřikovače a traktory používané při
pěstování řádkových plodin a dodávají se v nejširší řadě velikostí pro postřikovače a dálkově ovládané traktory.
Vyrábějí se s využitím nejnovější technologie VF a jsou navržené tak, aby při stejném tlaku huštění unesly až o
40 % větší zatížení než standardní pneumatiky pro postřikovače řádkových plodin nebo polní postřikovače. Nebo
jinak, tyto pneumatiky unesou standardní zatížení při tlaku huštění nižším o 40 %.
V závislosti na převládajících půdních podmínkách představuje tento provozní režim ideální příležitost k minimalizaci dopadů na půdu při dosažení maximální provozní účinnosti. Tyto pneumatiky mají index rychlosti D, proto jsou vhodné pro jízdu po
silnici rychlostí až 65 km/h. Vzhledem k tomu, že velké polní postřikovače jezdí často po silnicích mezi čerpací stanicí a polem, nyní je jen zřídkakdy zapotřebí upravovat tlak v pneumatikách pro plnou nebo prázdnou nádrž, a to díky rozsahům zatížení a tlaku vzduchu poskytovaným pneumatikami Alliance 354 Agriflex VF. Tyto pneumatiky lze používat s mnohem nižšími hodnotami tlaku než u standardních pneumatik. Pneumatiky 354 Agriflex VF mají výjimečnou odolnost proti průrazům, vynikající záběr a znamenité samočistící vlastnosti zajišťované ideálními mezerami mezi segmenty R-1W, proto významně zvyšují produktivitu zemědělských strojů.
Vědecky podložené: optimální rady pro zákazníky
Henning Sjørslev Lyngvig, hlavní odborník na plodiny a prostředí zemědělských strojů ve společnosti SEGES,
popisuje metodu experimentu s pneumatikami takto: „Jezdíme se dvěma různými konfiguracemi kol ve čtyřech
samostatných řádcích během setí obilí. V průběhu roku provedeme ověření a posouzení růstu a kvality obilí. Na
podzim po sklizni zanalyzujeme údaje a porovnáme úrodu obilí. Potom učiníme závěr, jak významný účinek má
dané řešení kol na výnos a kvalitu obilí“. Podle pana Lyngviga jsou k dispozici výsledky studie, která byla před
časem provedena v Německu: „Již se ukázalo, že používání určitého řešení kol, které umožňuje jízdu pneumatik
mezi řádky, zvyšuje výnos, ale tentokrát je to poprvé, kdy jsme zahájili takový experiment v Dánsku. Velice se
těšíme, až dostaneme výsledky a dozvíme se, jaké nové, cenné poznatky a prakticky uskutečnitelné znalosti
přinesou zemědělcům.“ Henning Sjørslev Lyngvig a jeho kolega Martin Mikkelsen ze společnosti SEGES
předpokládají, že vyhodnocení bude dokončeno a výsledky budou připraveny k vydání do konce roku 2022.*