27.07.2020 | 07:07
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Nevšední úpravy na osvědčených motorech

Na všech nových (kolových i pásových) traktorech John Deere řady 8R je nápadná zcela nová kabina a celkově nový design. Pod novou kapotou se skrývají upravené šestiválcové motory. První tři typy nových traktorů mají motor PowerTech 9 l nově jen s jedním variabilním turbodmychadlem.

U dvou velkých typů stlačují vzduch dvě sériově zařazená turbodmychadla - nejprve turbodmychadlo s variabilním nastavením lopatek, a následně ještě další s fixním úhlem lopatek v turbíně. Zároveň je do válců dopravováno palivo z vysokotlakého zásobníku systému Common-Rail, který je nyní již ve čtvrté generaci (první byla u traktorů řady 8020). Elektronicky řízené vysokotlaké vstřikování má zásluhu mimo jiné na tom, že motor v případě potřeby dokáže vyprodukovat velký točivý moment již v nízkých otáčkách -  umí se „zvednout“ i z otáček 1150/min do otáček 1850 úplně bez problémů, což obsluhy umí v praxi hodně ocenit.

Nově mají tyto motory do pohonu ventilátoru chladiče vsazenou klasickou Visco spojku, namísto dosavadního řešení s variátorem. Před motorem jsou také uloženy pomocné agregáty – alternátor, kompresor klimatizace a kompresor vzduchových brzd.

Motory PowerTech PSS o objemu 9 l jsou vyráběny v motorárně ve Waterloo a o jejich neustálé zdokonalování se stará samostatný vývojový tým. To samé platí o převodovkách. Vývojový tým pro převodovky a konstrukční skupiny podvozků traktorů ve Waterloo obdržel v roce 2015 úkol, zvýšit efektivitu v přenosu výkonu od motoru na kola. Úroveň ztrát se podařilo citelně snížit, a to nejen díky nově konstruované převodovce e23, ale i řadou dalších úprav a změn, například v konstrukci diferenciálů, přepracováním koncových převodů či změnou dimenzování ozubených kol.*

Více informací v Zemědělci.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down