Firma Mercedes-Benz je uznávaným výrobcem nákladních automobilů. Ve svém sortimentu má i speciální nákladní vozidla Unimog. V rámci inovací a vývoje byly tyto stroje modernizovány a na trh přichází jejich nová generace. Výrobce zorganizoval oficiální prezentaci nového Unimogu nedaleko metropole Berlín v testovacím areálu, který k těmto účelům skýtal ideální podmínky.
V areálu byl prostor jak pro výklad k technickým přednostem konstrukce a odlišnostem jednotlivých variant Unimogu, tak i na testovací jízdy po polygonu. Nový Unimog se vyrábí ve dvou základních verzích. První z nich jsou stroje pro transport osob, materiálu či vybavení v prostředí off-road s označením Unimog U 4023 a U 5023 s výkonem motoru 230 k, druhou pak jsou nosiče nářadí U 216 až U 530. Nové Unimogy jsou vybaveny shodně konstruovaným podvozkem s portálovými nápravami a velkou světlou výškou, robustním průběžným rámem a řadovým čtyřválcovým motorem Mercedes-Benz. Nová generace motorů s označením BlueTec 6 je vybavena účinnou technologií pro úpravu spalin a splňuje limity emisní normy Euro VI. Ve srovnání s předchůdcem bylo dosaženo redukce úrovně emisí o devadesát procent. Tím, že se využívá čtyřválcová pohonná jednotka, má Unimog nízkou spotřebu paliva, která se u nové generace ještě snížila o tři procenta.
Výraznou změnou u nových automobilů Unimog je tzv. koncept uprostřed uloženého motoru – motor byl oproti dosavadnímu provedení posunutý zhruba o 100 cm vzad.
Tato nová koncepce má několik výhod. Zlepšilo se rozložení hmotnosti na obě nápravy a těžiště stroje je nízko bez jakéhokoli omezení světlé výšky. Unimog se za jízdy v terénu chová klidněji a je ještě stabilnější. Motor je vybaven přídavným pohonem pro funkce nástaveb, zároveň zůstala zachována i možnost pohonu od převodovky. V průběhu akce byla prezentována vozidla Unimog v nejrůznějším provedení včetně verze pro hasičskou záchrannou službu.
Automobily Unimog mohou být také vybaveny hydraulickou rukou pro manipulaci s materiálem, osazenou různým příslušenstvím včetně nabírací lopaty pro měkké materiály.*
Více informací přinese časopis Mechanizace zemědělství 5/2015.