17.01.2001 | 10:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Nová řada traktorů z Finska

V roce 2001 přichází na trh zcela nová řada traktorů finského výrobce Valtra Valmet s označením S-série, která zahrnuje čtyři výkonnostní typy traktorů od 180 do 260 koní. Vlajková loď této řady - typ 260, zaujal mnoho zemědělců na výstavě Agritechnica 99, kde byl představen jako prototyp.

Traktory svou konstrukcí v sobě zahrnují výhody univerzálních nosičů nářadí a klasických traktorů. Svým vybavením a uspořádáním jednotlivých ovládacích prvků jsou předurčeny pro práci 24 hodin denně, při plném komfortu obsluhy, který jí nabízí prostorná ergonomicky uspořádaná kabina.

Výkonný motor Valmet

Traktory řady nesoucí označení S-série pohání již osvědčený motor VALMET 645 DSBAE – přeplňovaný, s mezichladičem vzduchu, o zdvihovém objemu 8,4 l, jehož charakteristickou vlastností je vysoký nárůst kroutícího momentu (až 1050 Nm, záloha kroutícího momentu 39 %) nízké emise spalin a nízká spotřeba paliva (měrná spotřeba paliva 196 g/kWh).
Motor je posazen na standardně dodávané hydraulicky odpružené přední nápravě, u které je velice snadno nastavitelná citlivost odpružení. Podstatně tím zvyšuje komfort jízdy při dopravě a umožňuje dosažení velkého pohodlí pro obsluhu traktoru.

40 rychlostí před i vzad

Převodovka pro tuto řadu pochází od firmy ZF. V sériové výbavě nabízí čtyřstupňové řazení pod zatížením 40 rychlostí vpřed a vzad a pojezdovou rychlost traktoru 50 km/h. Reverzace převodů byla použita z řady HiTech a doplňuje stávající převodovku o řazení pojezdu dopředu/dozadu pod zatížením bez použití spojky tzv. Power Shuttle. Řidič traktoru ke změně směru jízdy přesouvá pouze páčku pod volantem, která kromě polohy pro jízdu vpřed, vzad a neutrální polohy, obsahuje také parkovací polohu.
Průběh řazení je za každé situace kontrolován elektronickým systémem s názvem „Transmission – Control“. Tento systém zajišťuje součinnost jednotlivých zařízení převodovky a jejich ochranu před poškozením a možnými chybami, způsobenými nevhodným ovládáním. Přebírá za řidiče opakované postupy při řízení a minimalizuje tak ztrátové časy. Převodový systém doplňuje hydrodynamická spojka Voith.

7 tun vpředu a 10 vzadu

Vysoké zvedací síly jsou charakteristickým znakem nových traktorů. Zadní tříbodový závěs si poradí s nářadím o hmotnosti 10 t a čelní zvedací zařízení s nářadím o hmotnosti 7 t. Oba závěsy jsou ovládány spolehlivým elektronickým systémem Autocontrol s rozšířením o regulaci tlumení výkyvů zavěšeného stroje při jeho přepravě. Všechny modely jsou sériově vybaveny zařízením samočinné regulace tlaku a průtoku hydraulického oleje „Load – Sensing“. Hydraulické axiální čerpadlo disponuje výkonem až 140 l/min oleje při otáčkách 2200 min-1. Všechny hydraulické systémy pracují s tlakem 20 MPa. Velký důraz byl kladen na okruhy vnější hydrauliky, aby se zvýšil počet nářadí, které lze za tyto typy připojit. Traktory mají standardně ve výbavě 7 dvojčinných proporcionálních okruhů, první okruh s maximálním průtokem hydraulického oleje 100 l/min a dalších šest s průtokem 80 l/min. Není tedy problémem zapojit za tento traktor například nesenou řezačku.

Komfortní ovládání

Využitelnost traktoru podstatně rozšiřuje také reverzní řízení „Twin Trac“ nové generace. Stačí otočit sedačku a k dispozici je kompletní ovládání traktoru pro zpětnou jízdu, vlastní přístrojová deska se všemi důležitými ukazateli a výstražními kontrolkami a plně seřiditelný volant. Všechny důležité ovládače se nacházejí v pravé loketní opěrce sedadla řidiče a jsou tedy po otočení sedadla o 1800 opět po ruce.
Obsluhu traktoru podstatně usnadňuje jeho elektronická výbava – řídící systém nové generace. Všechny důležité údaje z hlavních částí traktoru se sbírají do systému CAN – bus, přes který jsou pak naprogramovány všechny důležité funkce traktoru. Tento ovládací systém reguluje otáčky motoru ve spojení s dalšími konstrukčními skupinami traktoru jako je převodovka, vývodové hřídele a hydraulický systém. Do systému je začleněna i přední a zadní hydraulika a přední a zadní ventily vnější hydrauliky. Umožňuje například udržovat stálé otáčky náhonu regulací otáček motoru podle zatížení traktoru. Elektronika zde nahrazuje spojení plynového pedálu se vstřikovacím čerpadlem, odpadá tak dříve používané propojení pomocí lanka.
Zobrazení údajů, jejich nastavení a uložení usnadňuje virtuální terminál, který ukazuje i diagnostické hodnoty všech částí traktoru a umožňuje i mobilní přenos servisních dat.
Prostorná, odpružená, klimatizovaná kabina (automatická klimatizace) se vyznačuje velice přehledným uspořádáním ovládacích prvků. Při silniční rychlosti 50 km/h se veškerá pozornost obsluhy soustředí na provoz. Z tohoto důvodů má S-série snadno dostupné ovládací prvky a informační displej zabudovaný v palubní desce. Další ovládací prvky pro obsluhu traktoru a nářadí jsou umístěny do pravé loketní opěrky sedadla a na pravý boční panel. Výkonné světlomety umožňují výbornou viditelnost i za tmavých nocí a velkoryse dimenzovaná okna poskytují řidiči dokonalý výhled do všech stran.

Co dodat?

Konstruktéři firmy Valtra Valmet přinášejí našim zemědělcům traktory nové koncepce, které v sově skrývají mnoho originálních technických řešení. Zbývá již jen vyzkoušet je v podmínkách našich provozů. S uvedením na trh počítá firma se zajímavými zaváděcími cenami.

LOGO a kontakt

WINCORP AGRI s.r.o. Tel.: 02-5732 5450
Zborovská 48, P.O.Box 38 Fax: 02-5732 2193
160 21 Praha 5 E-mail wincorp@mbox.vol.cz

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down