Tak jak byly výkonově navýšeny motory v traktorech Case IH Steiger tak navýšení postihlo i modelovou řadu Magnum. Tato řada nyní obsahuje pět traktorů s jmenovitými výkony od 235 do 340 koní. A jejich maximální výkony při aktivním systému Power Boost dosahují dokonce od 274 do 389 k.
Použité motory jsou přeplňované, kapalinou chlazené šestiválce FPT Cursor se zdvihovým objemem 8,7 litru a systém navyšování výkonu je pro tyto traktory novinkou. Je aktivní při zařazení 14. a vyššího převodového stupně a nebo při provozu s vývodovým hřídelem nebo hydraulikou. U traktorů Magnum je také uvnitř převodovky doplněn nový systém snímání zatížení.
Agresivní design
V souvislosti s použitím nových motorů a též se změnou plochy chladičů jsou nové Magnumy rozpoznatelné na první pohled, díky nové, rozměrnější kapotě motoru. Její vhodné vytvarování (rozrostla se směrem do šířky, nikoliv do výšky) však nesnižuje výhled řidiče z traktoru. Z více agresivního designu traktoru je opravdu na první pohled poznat, že se jedná o silné traktory.
I motory traktorů Magnum mají vstřikování Common Rail, křížovou hlavu, systém SCR, turbodmychadlo s regulací plnícího tlaku či čtyři ventily na válec. Mají však jednu zajímavost a tou je alternativa v podobě motorové brzdy (ta je možná i u traktorů Steiger). Nejedná se však o řešení kdy se zavře klapka ve výfukovém potrubí a tím je dosaženo zvýšeného brzdného účinku motoru. Jsou ovládány přímo výfukové ventily, což je efektivnější řešení.
APM v praxi
Také u traktorů Magnum je použit systém APM (Automatic Productivity Management), který pracuje obdobně jako u větších traktorů Steiger. Měli jsme možnost si jej vyzkoušet v praxi, při jízdě s nejvýkonnějším traktorem Magnum 340 agregovaným s kypřičem Turbulent se záběrem 5,5 m od firmy Farmet. Traktor tento kypřič zvládal velmi dobře a automatika řadila sama v převodovce a přitom tlačila otáčky motoru až k hodnotě okolo 1400 za minutu. Přitom jsme se pohybovali rychlostí vhodnou pro tento stroj (tedy okolo 10 až 11 km/h) a v pravdě řečeno ekonomičtěji by to asi nešlo.
A ještě jeden poznatek. Kdo by se domníval, že častější řazení přináší nepříjemné škubání traktoru, byl by na omylu, řazení bylo měkké a plynulé. Ostatně dnes to díky modulovanému spínání spojek v převodovce a vazbě na motor, kdy je možné při řazení ubrat dodávku paliva atd., není až takový problém. Systém APM je raritou, protože souběžné řízení motoru a PowerShiftové převodovky není obvyklou záležitostí a vyskytuje se jinak výhradně u převodovek plynulých. Také tento koncept přenosu točivého momentu je u značky Case IH ve vývoji a v dohledné době budou i Magnumy mít možnost převodovky CVT.
I u převodového ústrojí došlo ke konstrukčním změnám. Jednak byla nově navržena sestupná převodovka, která snižuje otáčky motoru na otáčky nutné pro převodovku. Dále byla převodovka opět zesílena pro přenos větších výkonů. Modely Magnum 315 a 340 mají také výrazně silnější zadní nápravu.
U hydrauliky byl její výkon navýšen až na 274 l/min, posílena byla kapacita zadního TBZ a k dispozici je šest vnějších okruhů. Samozřejmě s elektronickou regulací na loketní opěrce v kabině. Loketní opěrka včetně ovládacího a kontrolního monitoru je společná pro traktory řady Steiger, Magnum i Puma, kdy se liší jen dílčími tlačítky podle toho jakými funkcemi je daný traktor vybaven. Kabina Magnumů je nově odpružená pomocí tlumičů a pružin (vzadu, vpředu jsou silentbloky). Novinkou je též přední tříbodový závěs a vývodový hřídel integrovaný do rámu traktoru.