Přední prodejce zemědělské techniky firma Moreau Agri zavádí do svého prodejního programu další model traktoru McCormick MTX 200. Tento model doplňuje u nás již dobře etablovanou střední výkonnostní řadu MTX. Je vhodný především do rostlinné výroby. Drobní a středně velcí farmáři ho nasazují při polních pracích, zejména při orbě. Dalším u nás novým modelem je ZTX 230, který již spadá do vyšší výkonnostní třídy.
McCormick vyrábí traktory výkonnostních třídy CTX, MC, MTX a ZTX.
Střední třída
Nejnovějším modelem střední výkonnostní řady MTX je McCormick MTX 200. Tento traktor je synonymem výkonu a moderní technologie. Hodí se především na polní práce, zejména k setí nebo orbě. Nakupují je převážně podniky, které se zabývají rostlinou výrobou. Méně je využíván v živočišné výrobě nebo k přepravě, avšak i v těchto oborech občas nachází své využití.
Model MTX 200 poháněn elektronicky řízeným šestiválcovým motorem Cummins nové generace s čtyřiadvaceti ventily. Motor nabízí vysoký výkon a vynikající průběh otáčivého momentu při mimořádně nízké spotřebě pohonných hmot. Další předností stroje je vysoká hodnota maximálního průtoku hydraulického oleje se zvýšeným výkonem zdvihacího mechanizmu. Kabina traktorů MTX 200 je vybavena super-delux vzduchem odpruženým sedadlem. Další důležitou předností stoje, kterou ocení především posádka a servisní technici, je také dobrý přístup k místům denní údržby.
Nejmenší z největších
Nejvýkonnější řada traktorů značky McCormick ZTX je vyráběna ve třech modelech a to 230, 260 a 280. Moreau Agri do české republiky zatím dováží pouze nejmenší z nich model ZTX 230. I tak ale překvapí svou robustností a designem, který zvýrazňuje jeho objemnost a příslušnost k nejvýkonnější třídě. Hodí se především do větších zemědělských podniků.
Traktor McCormick ZTX 230 je poháněn motorem Cummins QSC se čtyřiadvaceti ventily a s objem 8,3 litrů.
Vlastní nosnou konstrukci tohoto modelu tvoří robustní litinový rám, který chrání motor proti namáhání od vibrací i od kroutícího momentu. Přední a zadní náprava jsou téměř vyvážené a to v poměru 45 a 55 %. Přední část traktoru tak může být zatížena až do osmi tun.
Zadní vývodový hřídel může být u tohoto modelu až jednadvaceti drážkový. AUTO PTO dovoluje nastavit automatické sepnutí a vypnutí hřídele v závislosti na poloze dolních ramen TBZ. PTO a TBZ mohou být ovládány také ze zadních blatníků. Vlastní hydraulický okruh traktoru využívá pístové čerpadlo s kompenzací tlaku. Maximální výtlak průtoku je až 150 litrů za minutu a maximální síla zdvihu TBZ 11 tun.
Řízení a ovládání nářadí je u třídy ZTX zjednodušeno. Převodovka je ovládána tlačítky na multifunkční páce, která slouží také k ovládání TBZ a páté rychlospojky. Převodovka standardně nabízí 18 stupňů vpřed a 8 vzad. Pohodlí obsluhy zvyšuje také loketní opěrka, ve které je zabudována multifunkční páka, dva joysticky pro ovládání první až čtvrté rychlospojky a dále ruční plyn.
Všechny modely McCormicků třídy ZTX mají stoprocentní uzávěrku předního a zadního diferenciálu. Jejich přední náprava může být navíc odpružená s pětapadesátistupňovým úhlem natočení kola a šestistupňovým úhlem náklonu.
Kabina modelu McCormick ZTX 200 je hydraulicko-pneumaticky odpružená a automaticky se přizpůsobuje aktuálnímu zatížení, čímž zvyšuje pohodlí posádky. Digitální klimatizace v kabině udržuje konstantně nastavenou teplotu. Součástí vybavení je také LCD display na přístrojové desce, na kterém je možné pohodlně vyčíst veškeré provozní informace.