Tento systém je specifický tím, že se zcela obejde bez jakéhokoli přídavného táhla vedle tažné oje návěsu, které by bylo nutné opakovaně zapojovat a odpojovat. DynamicTrailerSteering se nový systém nazývá. Využívá k optimalizaci jízdních vlastností soupravy traktoru s návěsem senzorů, zabudovaných na návěsu. Přitom se uplatňuje vícero senzorů různých technologií měření současně. Senzory se nacházejí na bezpečných místech, kde jsou chráněny před vlivy nepříznivých podmínek (bláto, prach apod.)
Dva senzory na nápravě měří otáčky kol a směr otáčení. Zasílají získaná data na centrální počítač řízení. Tam přicházejí i data z dalšího senzoru o pohybech návěsu. S využitím speciálního algoritmu pak počítač řízení zjišťuje ještě další data, která mu chybí, ale jsou zapotřebí pro zjištění správného úhlu natočení návěsu Krampe k tažnému traktoru.
Nový systém řízení náprav návěsu Krampe je plně soběstačný. Vyžaduje pouze zásobení elektřinou a hydraulickým olejem od tažného prostředku. Přitom bude dosažena potřebná úroveň bezpečnosti (podle normy DIN EN ISO 25119-1:2018) a co nejvyšší přesnost, i při jízdě pomalou rychlostí.
Více informací v Mechanizaci zemědělství č. 11/2022.*