06.09.2010 | 01:09
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Nové sklízecí mlátičky pro rok 2011

Firma Claas inovovala oblíbenou řadu sklízecích mlátiček Lexion. Moderní design a technické zlepšení nabízejí ještě výkonnější a pohodlnější stroje, šetrné k půdě i k peněženkám jejich vlastníků. Pro žně v roce 2011 budou k dispozici dvě inovované nové řady sklízecích mlátiček kultovního označení Lexion. Jde o výrobní řadu 700 s modely 740, 750, 760, 770 a výrobní řadu 600 s modely 620, 630, 640, 650, 660 a 670.

Výrobní řada 700 s modely 740, 750, 760, 770 nabízí hybridní systém mlácení v podání kombinace systémů APS s rotorovým domlácením. Druhá řada je určena pro příznivce klasického tangenciálního systému mlácení APS s klasickými vytřásadly zahrnuje šest modelů 620, 630, 640, 650, 660 a 670.

Systémy mlácení
U obou řad nových sklízecích mlátiček začíná mlácení osvědčeným systémem APS. Výhodou systému značky Claas je urychlovací buben, který ještě před mláticím bubnem zrychlí pohyb sklízeného materiálu ze tří na dvacet metrů za sekundu a oddělí tak více než 20 % zrna ještě před vlastním mláticím košem. Řada Lexion 600 je dále vybavena víceprstým separačním systémem MSS a šesti nebo pěti vytřásadly dlouhými 4,4 m.
Výkonnější řada Lexion 700 kombinuje systém tangenciálního mláticího systému APS se  separací Roto Plus. Excentricky uložené rotory vyvíjejí neustále velkou odstředivou sílu a poskytují vysoký výkon pro separaci zbytkového zrna za všech sklizňových podmínek. Výkon je daný také velkou separační plochou, axiální buben má průměr 445 mm a délku 4,2 m.

Rychlá a šetrná k půdě
Hydraulický systém si nová mlátička Lexion vypůjčila od sklízecích řezaček Jaguar. Avšak před implementací do nového stroje Lexion byl hydraulický systém zdokonalen a jeho výkon navýšen. Sklízecí mlátička je výkonná i díky krátkým přejezdovým časům, po silnici se dovede pohybovat rychlostí 40 km/h (Lexion 750 Terra Trac). V protikladu agresivní jízdy po silnici je jemná jízda stroje na poli. Lexion může být vybaven systémem Terra Trac, pásovým podvozkem, díky němuž je šetrnější k půdě o 66 % než stroje klasické kolové koncepce. Další přidanou hodnotou je lepší průjezd polem i za horších podmínek (například za mokra) nebo ve svazích, menší prokluz, a tím také nižší spotřeba paliva.
I na kolové stroje se myslelo a tak ke standardním pneumatikám, které byly vyvinuty výlučně pro stroje Claas, přibyly i další z rodiny Michelin s označením Cerexbib. Michelin Cerexbib nabízí o 22 % větší styčnou plochu při zachování přepravní šířky maximálně 3,49 m.
Osazení stroje moderní převodovkou je jedním z faktorů, který umožňuje, že nová sklízecí mlátička je nejen šetrná k půdě, ale i k peněženkám jejich vlastníků. Otáčky motoru jsou při přepravě upraveny v závislosti na potřebě výkonu, proto se spotřebovává jen tolik paliva, kolik je nutné.

Komfort na prvním místě
Všechny nové stroje dostaly novou kabinu, kterou známe ze sklízecích řezaček Jaguar nebo traktorů Xerion. Atributem nové kabiny je větší prostor pro obsluhu a lepší viditelnost na všechny strany. Pracovní prostředí je příjemnější také vzhledem ke snížené hladině zvuku nebo možnosti pohodlného nastavení volantu. Sedadlo řidiče je pneumaticky odpružené a efektivně tlumí více než 40 % vibrací. Výška sedadla je automaticky kontrolována v závislosti na váze obsluhy, takže řidič sedí stále ve stejné výšce. Samozřejmostí, bez které se dnes neobejde žádná sklízecí mlátička, je aktivní klimatizace.
Pro dlouhé letní dny strávené na poli nabízí kabina i ledničku s držákem na láhev. Navíc opěrka druhého sedadla, které je plnohodnotné, může být sklopena a vznikne tak stolek vhodný pro obědvání.

EASY
Všechny prvky k ovládání stroje jsou součástí pravé loketní opěrky, která obsahuje multifunkční páku a informační systém CEBIS, což umožňuje extrémně jednoduché řízení.
Easy není jen anglické slovíčko označující něco „snadného“ ale je to také zkratka: Efficient Agriculture Systems zahrnující všechny elektronické systémy pracující ve strojích Claas a zefektivňující jejich výkon. Nestačí, aby sklízecí mlátička byla „našlapána“ elektronickými systémy, ale mistrovský moment přichází ve chvíli, kdy všechny tyto systémy spolu dokáží komunikovat. Jen tak bude řidič schopný získat ze stroje optimální výkon.
Když byla řeč o elektronických systémech, kterými je nový stroj doslova protkaný, musíme zmínit i toho prostředníka, přes kterého se systémy obsluha komunikuje. Je to známý palubní počítač CEBIS, který má na starosti má zpracování veškerých dat, kontrolu a monitoring procesů nebo nastavení různých funkcí. Komunikace s ním je příjemná a probíhá přes ovládací prvky a přehledný barevný displej.
Další výhodou nových strojů je vybavení telematickým systémem, který dokáže nejen monitorovat procesy ve sklízecí mlátičce, ale také je okamžitě odesílat na internet. Každá oprávněná osoba má tak přístup v reálném čase ke všem důležitým datům procesu sklizně.
Nesmíme zapomenout ani na systém CEMOS, který už posbíral nejedno ocenění. Jde o inteligentní systém pro optimální nastavení sklízecí mlátičky, kdy je obsluha stroje vedena k cíli krok za krokem prostřednictvím barevného terminálu (CEBIS Mobile). Výsledkem je lepší využití stroje, vyšší průchodnost a vyšší plošný výkon, lepší hospodárnost, kvalita sklízeného zrna a výrazné odlehčení obsluhy stroje.

Lexion Montana
Speciální sklízecí mlátička je přizpůsobená ke sklizni v těžkých terénních podmínkách. Na svahu si je jistá stejně jako nohy kamzíků a svou práci odvede stejně dobře jako by se pohybovala po rovné ploše. Základním prvkem, který ji předurčuje pro tuto práci je poháněná náprava. Kola jsou adaptovány povrchu díky hydraulicky stavitelným portálům. Podvozek dokáže vyrovnat boční náklon větší než 17 % a podélný náklon větší než 6 %. Koncepce převodového ústrojí strojů Montana zahrnuje elektro-hydraulicky ovládanou převodovku se dvěma převodovými stupni (EHS) a hnací ústrojí Overdrive. Uzávěrka diferenciálu umožňuje bezpečný postup vpřed i v extrémně strmých terénech. V nakloněné poloze zabraňuje protáčení hnacího kola na straně proti svahu. Přídavnou bezpečnost poskytuje hydraulická lamelová brzda v olejové lázni.
V terénu vyvstává i problém s čištěním zrn. Montana má proto nový systém čištění 3-D, který bezpečně pracuje i při bočním náklonu větším než 17 %. Dynamický systém svahového vyrovnávání umožňuje rozdělovat sklízený produkt na horním sítě rovnoměrně i při plném výkonu. Výkonnější je i hydraulický systém – provozní tlak byl hydrauliky byl navýšen o 10 % a kapacita hydraulického čerpadla dokonce o 50 %. První má za následek větší zdvihací kapacitu, druhé pak větší rychlost odezvy. I na řidiče je myšleno, kabina je komfortní na každém i sebevětším svahu.

Představena byly i další novinky
Další významnou novinkou v sortimentu sklízecí techniky společnosti Claas je kombinovaný vůz Cargos a inovace se dotkly i žacích strojů Disco, shrnovače Liner a lisů Quadrant.
Hlavní novinkou kombinovaných strojů Cargos je systém EFS (efficient feeding system). Materiál se do vozu dopravuje podlahovým dopravníkem, který je v přední části nakloněn oproti vlastní vodorovné korbě o 500 mm.
Robustní design vozu dává předpoklad dlouhé životnosti. Když si ještě uvědomíme, že případná demontáž/monáž plnicího ústrojí trvá pouhých patnáct minut, je jasné že Cargos je opravdu spolehlivý stroj, který jen tak stát mimo provoz nebude.
Nová série se nabízí se  širokými koly Vredestein Flotation Trac 710/55 R30,5, které minimalizují tlak na půdu. Pneumatika se totiž dotýká o 15 % větší plochou než klasické pneumatiky. Systém plnění EFS i  široká kola znamenají pro senážní vůz jednodušší a ekonomicky méně náročný pohyb ve všech podmínkách.
Další inovací vloženou do kombinovaného vozu Cargos je přesné zjištění zatížení oje přívěsu a nápravy. Obojí se měří pomocí senzorů tlaku na sklopné oji a také na podvozku. Hodnoty pak putují do terminálu Claas Communicator, kde je automaticky vyhodnoceno okamžité zatížení celého vozu. Tímto způsobem je možné hmotnost nákladu odečíst přes terminál s přesností až na tři procenta kdykoliv, dokonce i za jízdy, a to bez ohledu na pozici oje. Když pak přiveze obsluha vozu čerstvou hmotu zákazníkovi, je hned jasná její skutečná váha.

Rozšíření žacích strojů Disco
Žací lišty Disco jsou v sortimentu firmy velmi oblíbené. Novinkou letošního roku je rozšíření nabídky o nový model – žací lištu s gumovými mačkacími válci a pracovním záběrem 2,6 m. Díky novému modelu nabízí Claas jeden z největších výběrů žacích lišt na našem trhu. Disco 2700RC Contour, jak se nový model jmenuje, má stejně jako další příslušníci této řady hydropneumatický systém kopírování terénu Active Float, žací lištu P-cut s ochranným modulem Safetylink. Nejen vojtěška, ale i jiné pícniny kladou vysoké nároky na sklízecí techniku a rodina strojů Disco je jim adekvátní odpovědí. Pracovní záběr lišt sahá od 2,1 m do 14 m.
Novinkou letošního roku je funkce Active Float také pro čelně nesené žací stroje Disco 3100 FC/FRC Profile. Pružiny mohou být nahrazeny hydropneumatickým systémem, jehož nastavení lze měnit přímo z kabiny traktoru. Obsluha tak může kdykoliv plynule měnit tlak žací lišty na podložku, a to dokonce i během pracovního procesu tak, aby bylo dosaženo co nejšetrnějšího sečení v závislosti na půdních podmínkách a pracovní rychlosti. Další výhodou funkce Active Float je částečné přenesení hmotnosti lišty na traktor, což v konečném důsledku nabízí možnost snížení spotřeby pohonných hmot. 

Liner 3500
Také v rodině shrnovačů Liner se udála změna. Světlo světa spatřil nový model Liner 3500 nahrazující model Liner 3000 s pracovním záběrem 12,5 m. Velkoplošný shrnovač má čtyři rotory, každý má dvanáct ramen prstů . Pracovní jednotky jsou s rámem stroje spojeny kloubem, což garantuje čistší shrnutí řádku i v terénních nerovnostech.
Oproti modelu Liner 3000 má nový stroj lepší hydraulický systém, nový mechanismus shrnování s permanentním mazáním a vylepšený systém Profix, který zajišťuje pevné uchycení ramen bez vzniku vůle a jejich snadnou a rychlou výměnu.Ve standardní verzi má obsluha k dispozici Claas Standard Terminal, díky kterému je ovládání stroje ještě mnohem jednodušší. Například jedním pohybem ruky může řidič rozhodnout, v jakém pracovním záběru bude stroj pracovat v rozsahu od 9,9–12,5 m.
Liner 3500 lze na přání vybavit terminálem Claas Communicator Isobus, což ještě obsluze zvýší komfort při práci.

Qaudrant 2200RC Advantage
Novým členem rodiny lisů na obří hranolové balíky je Qaudrant 2200 RC Advantage. Nabízí vysokou míru slisování materiálu a balíky s rozměry 120x70 cm. Klíčové komponenty, díky nimž je stroj jedním z nejvýkonnějších lisů ve své třídě, byly již časem prověřeny na modelu Quadrant 3200. Přesto proběhlo na stroji několik zlepšení. Inovace se dotkla hlavního rámu, který je nyní robustnější, výkonné převodovky a důraz byl kladen i na sběrací ústrojí.
Stroj se dále může chlubit systémem Turbo Fan pro čištění uzlovačů, jehož principem je neustálý proud vzduchu o rychlosti 140 km/h, který uzlovače ofukuje. Lisování probíhá velmi rychle, 51 zdvihů pístu za minutu a materiál je tvarován do balíku tlakem až 18 MPa.
Řezací ústrojí je stejně jako u jiných lisů značky Claas tvořeno systémem Roto Cut. Masivní rotor s 25 noži umožňuje nařezat řezanku na délku 45 až 70 mm. Řezací ústrojí má dvě hydraulické pojistky. Když se stroj ucpe nebo přetíží dno řezacího kanálu, spustí se a tak je možné problém odstranit přímo z kabiny traktoru.
Ovládání lisu je velmi jednoduché a slouží k němu systém Claas Medium Terminal. Ten má za úkol nejen funkce kontrolovat, ale také monitorovat.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down