20.07.2010 | 08:07
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Nové výkonnější modely traktorů

Phoenix-Zeppelin přichází na trh zemědělské techniky s novými výkonnějšími modely traktorů Challenger MT600C o jmenovitém výkonu 240 a 340 koní. K jejich charakteristickým znakům patří dokonalá ovladatelnost, snížení provozních nákladů a zlepšení ekonomiky provozu. Pět nových nejvýkonnějších modelů kolových traktorů Challenger s maximálním výkonem od 270 do 370 koní je vybaveno systémem SCR, který snižuje spotřebu paliva až o pět procent. Posádka stroje ocení jednodušší ovládání a větší bezpečnost nové komfortnější kabiny.

Nové kolové traktory značky Challenger konstruované podle nejnáročnějších norem poskytují uživatelům vysoký výkon a produktivitu s prvotřídní efektivitou provozu.

Motor a převodovka
Traktory řady MT600C jsou poháněny moderními motory s čtyřventilovou hlavou válců AGCO Sisu Power 8,4 l CTA, s přímým vstřikem paliva (common rail) a technologií s názvem „e3 technology“. Nejvýkonnějším typem této řady je kolový traktor MT685C s maximálním výkonem 370 koní, který využívá systém snižování emisí pomocí selektivní katalické redukce (SRC). Systém SCR e3 snižuje spotřebu paliva až o 5 % a na rozdíl od jiných typů je již ve standardní výbavě. Motor je možné nastavit na optimální výstupný výkon a ekonomiku provozu a následně upravit výfukové plyny vzniklé při spalovacím procesu s přísadou AdBlue pomocí vstřikovacího systému vyvinutého ve spolupráci s firmou Bosch. Tento systém nevyžaduje, aby byl motor vybaven speciálním turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek, přepouštěcími ventily zplodin nebo mnohem větším chladicím systémem, jak je tomu u motorů se systémem recirkulace výfukových plynů. Malá nádrž s přísadou Adblue je umístěna vedle hlavní palivové nádrže a obsahuje kapalinu, která se do paliva přidává s přibližně 3% podílem. Nádrž s obsahem přísady Adblue dostačuje pro minimálně dvě plné palivové nádrže.
Ekonomika provozu a výstupní výkon jsou kromě toho vylepšeny převodovkou TechStar CVT s novým systémem řízení výkonu (TMC). Převodovka byla zkonstruována pro mimořádně těžké podmínky s využitím maximálního výkonu motoru. Systém řízení výkonu umožňuje inteligentní elektronické propojení s motorem. Ovládá se pomocí řídicího centra traktoru (TMC), které automaticky optimalizuje otáčky motoru v celém jejich rozsahu tak, aby se udržela nastavená rychlost pojezdu a dosáhlo se vyššího výstupního výkonu a nižší spotřeby paliva. Rozsah otáček motoru je rovněž možné nastavit ručně. Systém je aktivován pomocí tlačítka TMC na loketní opěrce obsluhy a pracuje ve zvolených režimech ovládání převodovky TechStar pomocí páky nebo pedálu.

Nedostižný komfort
Pro plné využití potenciálu produktivity traktoru MT600C je obsluha doslova hýčkána v nové čtyřsloupkové kabině s vysokým rozhledem, která poskytuje o téměř 30 % více vnitřního prostoru, než tomu bylo u předchozích modelů. Standardně je vybavena odpružením Opti-Ride, jež poskytuje obsluze velké pohodlí díky čtyřem nezávislým kapalinovým tlumičům a hydraulickým akumulátorům v každém rohu. Tlumiče jsou vzadu doplněny o torzní tyč kontrolující příčný pohyb, elektronické senzory pak kontrolují a udržují polohu kabiny ve vodorovné poloze.
Ještě větší komfort zajišťuje volitelný systém plně dynamického tlumení Opti-Ride Plus, který umožňuje posádce ručně nastavit tlumení podle potřeby, nebo využít automatického režimu. Informace ze senzorů jsou vyhodnocovány spolu s informacemi přicházejícími po sběrnici CAN-BUS o rychlosti pojezdu, brzdění, zatáčení, nastavení otáček apod. Regulátor odpružení poté individuálně nastavuje jednotlivé tlumiče a zajišťuje vyšší komfort v kabině.
Dalším luxusním a přitom standardním vybavením je plně nastavitelná sedačka Sears. Celkový komfort je navíc vylepšen volitelným systémem redukce vibrací (VRS). Toto poloautomatické odpružení se přizpůsobuje každé výšce i tvaru postavy a zajišťuje pohodlí zejména při práci v dlouhých směnách. Kabina s vysokým rozhledem je standardně vybavena klimatizací a má pečlivě propracovaný systém ventilace, který přivádí čerstvý, chladný nebo teplý vzduch do všech částí kabiny.
Přední náprava konstruována pro těžké podmínky je standardně vybavena systémem odpružení Opti-Ride. Nejenže umožňuje dosáhnout vysokých pojezdových rychlostí v naprostém pohodlí, ale rovněž zvyšuje bezpečnost. Toto odpružení, které lze zapnout nebo vypnout, umožňuje pohyb v rozsahu 90 mm nahoru a dolů aniž by byl ovlivněn maximální úhel výkyvu nápravy. Na poli pak zvyšuje trakci až o 20 % a přispívá tak k vyšší výkonnosti a ekonomice provozu.

Vše pod kontrolou řídicího centra
Všechny traktory řady MT600C jsou vybaveny propracovaným řídicím centrem traktoru TMC. Srdcem systému je konzola TMC na loketní opěrce, která zahrnuje i plně nastavitelný TMC displej. Ergonomicky řešená konzola TMC sdružuje veškeré důležité ovládací prvky na nejvhodnějším místě vedle sedačky. Všechny často využívané funkce, jako je ovládání předního nebo zadního závěsu, případně ovládání elektrohydraulických ventilů, jsou umístěny na této konzole a lze je snadno nastavit pomocí TMC displeje.
Souvraťový systém One Touch zaznamená celou sekvenci otáčení traktoru na souvrati a následně ji může reprodukovat jediným stiskem tlačítka. Dokáže si zapamatovat 35 funkcí pro šest různých činností. Ovládací páka převodovky TechStar umístěná na konzole TMC, dobře padne do ruky a má tlačítka pro nastavení a uložení do paměti dvou hodnot otáček motoru, pro změnu režimů práce převodovky a pro aktivaci řízení výkonu – doplňku k existujícím provozním režimům. V režimu „ovládání pákou“ se otáčky motoru nastavují a ovládají nezávisle ruční pákou nebo pedálem, eventuálně se využívají dvě uložené hodnoty. Přesunutím páky převodovky se rychlost traktoru zvyšuje nebo snižuje. V režimu „ovládání pedálem“ se pedálem ovládají otáčky motoru i převodovky a obsluha může volit mezi režimy Power, Eco nebo Forager (pro práci s vývodovým hřídelem PTO). Eventuálně lze podle povahy vykonávané práce nastavit stabilní pojezdovou rychlost. Systém řízení výkonu pracuje při každém nastavení a ovládá otáčky motoru tak, aby se automaticky udržovala nastavená rychlost a bylo dosaženo optimální ekonomiky provozu.
Systém TMC nyní dokonce umožňuje nastavit citlivost řízení traktoru pomocí nového systému Tru Trak. S touto funkcí si řidič může zvolit, kolik otáček volantu bude zapotřebí k natočení předních kol mezi oběma krajními polohami – od poměrně malého pohybu až po několik úplných otáček. Všechny traktory MT600C jsou připraveny na montáž systému automatického řízení Topcon System 150 s „Plug and Play“ architekturou. Aktivaci automatického řízení lze rovněž naprogramovat do systému One Touch.
Veškeré elektronické funkce se nastavují a ovládají pomocí barevného displeje (178 mm) systému TMC, který je umístěn v přední části konzoly TMC Informace do/z pracovního nástroje lze přenášet pomocí SD karty a USB portu. Terminál je rovněž plně kompatibilní se zobrazovací jednotkou ISO-Bus.

Svaly ukryté pod přitažlivým zevnějškem
Výrazný design řady MT600C nezapře rodinu traktorů Challenger, mnohé provozní systémy navíc sdílí i s pásovými traktory MT700C, MT800C a s kloubovými traktory MT900C. Posádky zvyklé na jakýkoliv z těchto strojů nyní najdou stejnou konzolu TMC s displejem v kabinách všech ostatních strojů a tudíž je mohou ovládat obdobným způsobem. Vnější vzhled traktorů se vyznačuje stejnými poznávacími znaky a stejnou barevnou kombinací žluté, šedé a černé. Snadno otvíratelná kapota motoru usnadňuje přístup ke všem místům běžné údržby, vzduchovým filtrům i k chladiči.
Pod tímto elegantním zevnějškem se skrývá robustní konstrukce šasi. To obsahuje zcela nové zavěšení přední nápravy a silné boční profily, které drží motor a převodovku. Nesmírně odolná konstrukce umožňuje traktoru nejen snadnou manipulaci s těžkými náklady, ale také špičkový výkon při práci s rozměrnými a širokými stroji. Důmyslná konstrukce šasi je nicméně velmi úzká, což umožňuje zcela výjimečné manévrovací schopnosti pro traktor této velikosti. Konstrukce dále umožňuje připojení volitelného předního závěsu. Z výroby montovaný přední vývodový hřídel kompatibilní s předním odpružením může být vybaven šesti nebo 21 drážkami a otáčí se v obou směrech.

Snadná manipulace s těžkými náklady
Součástí rámu traktorů Challenger MT600C je jednotka transaxle pro extrémní zatížení (náprava s diferenciálem a převodovkou v jedné skříni). Je vybavena zadním tříbodovým závěsem se silnými rameny a hydraulickými válci o nosnosti 12 t. Volitelný přední závěs má jednodílná dolní ramena umožňujícími zdvih zátěže o hmotnosti 5 t. Přední závěs se ovládá odpovídajícím jednoúčelovým hydraulickým ventilem a je dodáván se dvěma hydraulickými přípojkami. Spolu se zadním závěsem je rovněž vybaven systémem tlumení pro přepravu. Hydraulický systém se snímačem zatížení a s uzavřeným středem o průtoku 175 l/min při tlaku 200 barů poskytuje dostatečný výkon, tlak i průtok vyžadovaný moderními velkokapacitními stroji. Elektronické ovládání závěsu pomocí konzoly TMC zajišťuje přesné nastavení a kontrolu. Průtok a časování šesti elektronicky řízených vřetenových ventilů (se zpětným sáním) se ovládá prostřednictvím konzoly dotykovými tlačítky a displeje TMC.

Technická data traktorů Challenger řady MT600C
Parametr Modelové řady traktorů Challenger
MT645C MT655C MT665C MT675C MT685C
Maximální výkon (k) 270 295 320 350 370
Jmenovitý výkon při 2200 ot/min (k) 240 265 290 320 340
Maximální točivý moment (NM) 1 185 1 295 1 400 1 492 1 540
Systém SCR volitelný volitelný volitelný volitelný standard
Měřeno podle ISO TR14396

Klíčové informace
-Nové kolové traktory Challenger MT600C jsou vybaveny jedinečnými funkcemi a špičkovou technologií.
-Jsou poháněny moderními motory s přímým vstřikem paliva o jmenovitém výkonu 240 až 340 koní.
-Srdcem propracovaného řídicího centra traktoru je konzola TMC na loketní opěrce, která zahrnuje i plně nastavitelný TMC displej.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down