30.11.2009 | 06:11
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Novinky a inovace pro další sezónu

Společnost Fendt, která spadá pod nadnárodní koncern Agco, představila nedávno na tiskové konferenci nejen své novinky pro rok 2010, ale nastínila také svou strategii vývoje do dalších let. Akce se uskutečnila v lázeňském městečku poblíž Mnichova v Markoberdorfu.

Mezi sedm největších novinek patřilo představení nového traktoru 800 Vario, dále nového elektronického konceptu Variotronic, traktoru Fendt 200 Vario, nové série hybridních sklízecích mlátiček Fendt X a integrovaného systému kontroly tlaku v pneumatikách pro traktory série 9000. Dále se novináři mohli seznámit s novinkami aplikační techniky značky Challenger: Terra – Gator 8333; postřikovač RoGator, série 600.

Novinky mezi traktory
Výkonnostní třída traktorů nad dvě stě koní se pomalu rozrůstá. Společnost Fendt do této třídy přispěla sérií traktorů 800 Vario. Se šestiválcovým motorem je stroj schopný dosáhnout maximálního výkonu až 280 koní. Kromě jiného nabízí možnost jízdy 60 km/h a díky vysokému točivému momentu také nízkou spotřebu pohonných hmot. Po traktorech Massey Fergusson a Valtra přichází také Fendt s technologií selektivní katalytické redukce – SCR, díky níž dokáže splnit emise Euro 4. Zbrusu nový je elektronický koncept Varotronic, kterým jsou nyní vybaveny všechny traktory série 800 i 900. U traktorů 900 Vario byla vyzkoušena a osvědčila se nová komfortní kabina X5, a proto jí dostali i traktory série 800 Vario.
Dalšími výhodami řady Vario 800 je například inovovaná přední náprava se systémem FSC, který zajišťuje lepší stabilitu při zdolávání zatáček a nerovností, větší celková přípustná hmotnost o 16 tun nebo kapacita nádrže na naftu 505 litrů.
Také v rodině kompaktních traktorů se udály změny. Sérii traktorů Fendt 200s nahradila série Fendt 200 Vario. Kompaktní traktory Fendt byly posledními, které neměly k dispozici plynulou převodovku. U traktorů řady 200 Vario už byl tento nedostatek odstraněn a na druhou stranu se staly jedny z prvních kompaktních traktorů s tímto komfortním řešením řízení. Pod kapotou má řada tříválcový motor Agco sisu power s obsahem 3,3 l a přímým vstřikováním comon rail. Stroj 200 Vario má vše, co by kompaktní traktor měl mít: je lehký, malý, obratný a přitom překvapí svou silou. Komfortní práci s ním zajišťuje jednoduché ovládání a plynulá převodovka. Příjemné pracovní prostředí kabiny je ještě korunováno střešním oknem, které je zahrnuto do standardní výbavy.
Pro řady traktorů 200 Vario a 300 Vario byl vytvořen čelní nakladač Cargo 3X 65.

Hybridní kombajn
Nová sklízecí mlátička Fendt série X má k dispozici mláticí systém HyPerforma, který je v podstatě kombinací dvou systémů mláticího ústrojí. Výsledkem by měl být vyšší výkon, lepší kvalita zrna i slámy. Stroj se 496 koňmi pod kapotou bude připraven pro žně v roce 2011. Sklízecí mlátička je vybavena sedmiválcovým motorem z továrny Agco sisu power a tak jako další stroje s tímto motorem je i ona vybavena selektivní katalytickou redukcí. Může se tedy pyšnit titulem první sklízecí mlátičky, která používá selektivní katalytickou redukci.
Technologie mlácení a separace zrna chytře kombinuje tradiční tangenciální mláticí ústrojí s třemi mláticími bubny a o separaci se starají dva podélné axiální rotory. Proces dovršuje systém Venturi Cleaning, který je založen na známém Venturiho efektu, poprvé popsaném italským fyzikem Giovannim Batista Venturim. Sklízecí mlátička je opravdu výkonná, za hodinu je schopna vymlátit více než 80 tun zrna.

Inovace systémů
Stříbrnou medaili dostala společnost Fendt na mezinárodní výstavě Agritechnica za kontrolní systém tlaku v pneumatikách pro traktory 900 Vario. Podhuštěním nebo naopak nahuštěním pneumatik traktorů se zvyšuje jednak komfort jízdy, jednak trakční vlastnosti stroje a v neposlední řadě také vztah k povrchu. Například na podhuštěných pneumatikách se váha traktoru rozprostře a neudusá tolik půdu, ale na silnici má takový stroj v jízdě problémy. Na nahuštěných kolech naopak v terénu dochází k prokluzu, a tím také například k větší spotřebě pohonných hmot, ale jízda po silnici je bezpečná. Integrovaný systém kontroly tlaku v pneumatikách přináší možnost upravit tlak v pneumatikách přímo při jízdě s tím, že je neustále monitorován. Systém přináší lepší jízdní vlastnosti, menší utužení půdy a vyšší bezpečnost při jízdě po komunikacích.
Nový elektronický koncept Variotronic, který byl vyvinut primárně pro traktory 800 Vario, zahrnuje v sobě možnost ovládání strojů přes dotykovou obrazovku Varioterminal. Ať už menší sedmipalcový nebo větší 10, 4 palcový terminál, oba nabízí stejné operace a komunikaci v několika jazycích.
VarioGuide je také součástí Variotronic konceptu a nabízí možnost navádění pomocí GPS technologie a autopilota. Veškerá data zpracovává VarioDoc dokumentační systém a ven se dostávají přes Bluetooth nebo GSM technologii.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down