Zemědělská technika Massey Ferguson má na trhu dlouholetou tradici a vždy byla spojována s inovativními prvky v oblastech komfortu obsluhy a hlavně souhry řidiče, stroje a nářadí. Pro letošní rok byla představena nová řada traktorů 3600, která nabízí čtyři modely.
Nová řada traktorů 3600 pro víceúčelové použití je osazena motory Sisu Diesel s výkonem od 58 k do 91 koní. Modely jsou k dispozici v provedení s kabinou, nebo bez kabiny. Hlavní požadavky zákazníků na traktor použitelný v zemědělství, sadařství, ale i v komunální sféře jsou kompaktní rozměry, prostorná kabina a živý motor. Všechny tyto požadavky nová řada traktorů splňuje.
Nový model s výkonem pod sto koní
Traktory řady 3600 nejsou jedinou novinkou, kterou Massey Ferguson nachystal pro letošní rok. Nabídka traktorů s výkonem pod sto koní se od letošního roku rozrostla ještě o jeden model.
Nový model MF 430 vychází ze stávajícího modelu MF 420, přičemž řada již osvědčených technických prvků zůstala zachována. Hlavní změnou proti stávajícímu modelu je vylepšený chladicí systém pro motor Perkins 1104C-33T, který disponuje výkonem 55 kW (74 k), a vylepšené odpružení pro model s pohonem přední nápravy. Do modelu 430 je standardně montována plně reverzní, synchronizovaná převodovka, která poskytuje osm rychlostních stupňů pro jízdu vřed i vzad.
Nové motory pro řadu 6400 a 7400
V neposlední řadě by se za novinku daly považovat i traktory řady MF 6400 a MF 7400. Nové tvarování kapoty a hlavně motory, splňující emisní normu Tier III, ale i řada dalších vylepšení posouvají tyto stroje opět do popředí a zlepšují tak jejich konkurenceschopnost na trhu.
Všechny modely řady 6400, včetně modelů 6445 a 6455, budou nyní využívat vysokotlaké vstřikování common rail. Díky tomu můžou tyto traktory využívat systém navyšování výkonu při práci s PTO, nebo při dopravě, konkrétně při zařazeném třetím a čtvrtém převodovém stupni. Díky takovému způsobu dopravy paliva je možné používat paměť otáček motoru a elektronické řízení funkce Eco u převodovky Dyna 6. Na dalším zvyšování výkonu a hlavně snižování spotřeby se podepsala nová hlava se čtyřventilovou technikou. Čtyři ventily na válec výrazně zlepšují průtok vzduchu a plynů. Modely MF 6460 a MF 6470 budou vybaveny čtyřválcovými motory Sisu 4CTA o objemu 4,4 l. Modely MF 6445 a MF 6455 bude pohánět motor Perkins 1104D-E44T, také o zdvihovém objem 4,4l. (???)
Do modelů MF 6465, MF 6475 a MF 6480 jsou montovány nové šestiválcové motory Perkins 1106-E66TA. Hlavní změnou proti předchozím typům je zvětšení objemu na 6,6 l, což přináší jednak zvýšení výkonu, ale hlavně to pozitivně ovlivní životnost motoru. Tytéž motory Perkins jsou montovány i do třech nejslabších modelů řady 7400, konkrétně do modelů MF 7465, MF 7475 a MF 7480.
Velmi tichá kabina
Všechny modely řady 6400 i řady 7400 jsou nyní vybaveny novou hlukovou izolací kabiny, která zajišťuje hladinu zvuku pouhých 70 dB (A). Tato úroveň hluku je srovnatelná například s hlukem v kanceláři. Tak tiché prostředí se velmi pozitivně odrazí na pohodlí řidiče, což následně vede ke zvýšení denních výkonů.