Pozornému návštěvníku veletrhu Techagro a také návštěvníku veletrhu Silva Regina zajisté neušlo, že traktory Valtra byly vystaveny hned ve dvou expozicích dvou různých společností. Jedna z nich, konkrétně Topagri, s. r. o., je novým subjektem na českém trhu.
Přímo z úst zástupců finského výrobce traktorů Valtra zazněla informace, že světový výrobce traktorů Valtra, který patří do nadnárodního koncernu Agco, se rozhodl posílit aktivity ve střední a východní Evropě, kde cítí velký potenciál právě pro traktory značky Valtra. Mezi tato území patří také Česká republika. Díky tomu byla zahájena spolupráce s novou organizací Topagri.
Topagri, s. r. o., na českém trhu působí od 1. 4. letošního roku společně s dosavadním dodavatelem traktorů Valtra – společností Wincorp Agri, s. r. o. Během letošního roku budou obě společnosti působit paralelně vedle sebe. Od začátku příštího roku dojde k oddělení zaměření těchto společností. Společnost Topagri bude zaměřena na zemědělský trh, naproti tomu Wincorp Agri se bude profilovat jako dodavatel traktorů Valtra do lesnictví.
Tuto informaci potvrdili jednatelé obou organizací, tj. za Topagri Ing. Jiří Zikmund a za Wincorp Agri Ing. Roman Roučka.
Řada N
Mimo změnu v organizaci importu traktorů na naše území nám zástupci výrobce stručně představili novou řadu traktorů Valtra, a sice řadu N, která postupně nahradí hned dvě doposud dodávané řady M a C. Traktory řady N, které si návštěvníci veletrhu mohli prohlédnout, disponují výkony od 100 do 150, resp. 160 koní a jsou do ní instalovány dva typy čtyřválcových motorů Sisu Diesel 44 CWA a 49 CWA. Z jejich označení je patrný jejich zdvihový objem, tedy 4,4 a 4,9 l. Motor o větším objemu je přitom použit pouze u nejsilnějšího modelu N 141. Mimo nejslabší dva typy (N 91 a N 101) jsou všechny motory vybaveny mezichladičem stlačeného vzduchu. Turbodmychadlo je součástí všech šesti modifikací. Nejslabší tři typy, tj. N 91, 101 a 111 jsou osazeny motory s mechanickou regulací dodávky paliva, elektronicky řízeným motorem se chlubí N 111e, což je model vybavený úsporným nízkootáčkovým motorem s jmenovitými otáčkami 1800 n/min. Typy N 121 a N 141 používají systém vstřikování Common Rail.
Vzhledem k výbavě a především obsluze převodovky s 24/24 stupni, (s plazivými 36/36) budou traktory řady N dodávány ve třech úrovních výbavy – konkrétně Classic, kde najdeme mechanicky ovládanou převodovku s třemi stupni řazenými pod zatížením, mechanickou reverzací a taky mechanicky ovládanými rozvaděči hydrauliky. Následuje výbava Hitech, která již zahrnuje elektrohydraulickou reverzaci ovládanou páčkou pod volantem. Výbava Advance disponuje pouze jedinou řadící pákou, neboť i jízdní rozsahy jsou řazeny elektrohydraulicky. Samozřejmostí je již reverzace pod volantem. Navíc dostala tato výbava elektronické ovládání vnějších hydraulických okruhů s nastavováním průtoku a času a také novou loketní opěrku s křížovým ovladačem dvou vnějších okruhů, ovládáním tříbodového závěsu a také s novým provozním monitorem.