01.10.2020 | 05:10
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Nový podvozek dále zlepšuje vlastnosti návěsu

Firma Krampe je mimo jiné také výrobcem řady návěsů pro transport těžkých stavebních materiálů série HP. Ve spojení s kolovými traktory se tyto návěsy osvědčují na stavbách v celém Německu, kde traktorové soupravy oproti samojízdným dumprům bodují především nižší spotřebou paliva. Uplatňují se přitom nejen na velkých staveništích, ale i na stavbách menších, kde je požadována značná pohyblivost, a to i na úzkých příjezdových cestách. Uživatelé očekávají i od velkých návěsů malý poloměr zatáčení a přímo reagující řízení.

Německá firma Krampe požadavkům trhu naslouchá a i na tyto nároky má odpověď. Pro své velké návěsy HP 24 představila nově vyvinutou kyvnou nápravu s nuceným systémem řízení. Kompletní podvozek není odebírán od externího dodavatele, ale byl celý vyvinutý firmou Krampe. Díky tomu padne k návěsu jako ulitý a know-how jeho vývoje a výroby zůstává u výrobce návěsů.

Nový podvozek má rozteč náprav na úrovni 181 cm, z čehož plyne také velká přednost v podobě vyšší celkové dovolené hmotnosti na úrovni 24 000 kg. Zároveň je možné obout nápravy do velkých pneumatik o průměru až 150 cm, tedy 30,5 palce. Na velkých pneumatikách je návěs také pohyblivější na méně únosném podloží či v nerovném terénu.

Po vyvinutí podvozku byl prototyp návěsu Krampe HP 24 nasazen do práce v pískovně v blízkosti výrobního závodu, aby byl následně předán firmě Devers & Schlabbers, což je zkušený dlouholetý uživatel dopravní techniky Krampe. Jeho řidiči znovu otestovali vlastnosti návěsu. Přitom se ukázalo, že návěs vyžaduje méně tahového výkonu, a tím se dosahuje i nižší spotřeby paliva, a také při zatáčení vykazuje snížený odpor -  proto s ním mohou být agregovány i menší traktory.

Více informací v Mechanizaci zemědělství.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down