Nový systém využívá data, sesbíraná při prvním přejezdu po poli, ať se jedná o setí, či pásové zpracovávání půdy v systému Strip Till, pro zvýšení preciznosti při následných pracovních operacích v porostu – bez ohledu na provedení či šířku záběru nářadí.
Podle slov Johna Mishlera, marketingového manažera na precizní zemědělství u výrobce John Deere, nastavení tradičních naváděcích linií v průběhu sezóny pro různá nářadí může pro některé zákazníky představovat výzvu. „Při využívání systému AutoPath jsou navigační linie vytvářeny automaticky na základě již vytvořené mapy řádků plodiny pro každé pole. Tyto v mapě zanesené řádky jsou využívány k automatickému vygenerování navigačních linií pro celé pole pro všechny používané operace, jako je práce s postřikovačem, aplikace živin či sklizeň, v průběhu celého roku,“ říká Mishler.
Zástupci výrobce předvedli fungování systému AutoPath na samostatném stanovišti. Jako první se na podmítnutém pozemku rozjel traktor John Deere 6250R AutoPowr s cisternou Briri na tandemovém podvozku. Cisterna byla v závěsu osazena kypřičem pro pásové zpracování půdy a podpovrchovou aplikaci kejdy v těchto pásech. Aplikátor byl osazen vlastním přijímačem StarFire 6000. Tento přijímač umožňuje fungování systému AutoPath a na rozdíl od systému pasivního navádění nářadí, s nímž je John Deere v ČR velmi úspěšný, je třeba, aby přijímal signál alespoň SF3 a ještě lépe RTK.
Poté se v poli rozjel traktor John Deere 6185R s novým neseným přesným secím strojem Monosem. Zrna kukuřice byla zaseta přesně do středu nakypřených pásů půdy.*