Podmínkou fungování systému Farmpilot je to, že konkrétní stroj může být ovládán pomocí ISOBUS a je vybaven ISOBUS kompatibilním terminálem, který umí shromažďovat důležitá data a posílat je na portál. Zároveň ale dokáže i data přijímat, zde jde především o již zmíněné textové zprávy nebo nové objednávky práce (zakázky).
Možné je plánování nejen činnosti jednotlivých strojů, ale i celých dopravních řetězců, jak při odvozu například do cukrovaru, tak i při dopravě kupříkladu hnojiva nebo osiva na pole. Data o zakázkách jsou pak automaticky přeposílána na všechna vozidla celého řetězce. Možná je též dálková diagnóza strojů, využívající vyhodnocování dat o stavu strojů z jejich systému CAN-Bus.
Pokud by systém fungoval tak, jak má, přinesl by úsporu času při plánování práce, zkrácení prostojů techniky, méně cest na pole a zpět pro servis a vedoucí pracovníky a více pohodlí. A od března 2011 může být Farmpilot využíván i s pomocí chytrých telefonů, tedy mobilně, takže uživatelé budou dokonale aktuálně informováni o situaci.
Základem fungování systému ISOBUS bylo zavedení společné normy ISO 11783 určené pro zemědělské a lesní stroje. Po nejistých začátcích tak byly ukončeny diskuse a stanoven jasný směr pro další vývoj.
Propojení traktoru s nářadím prostřednictvím ISOBUS sítě otevřelo nové možnosti - k přenosu dat o provozu traktoru na dálku lze přičlenit zároveň i data o agregovaném stroji. Tento systém se označuje zkratkou TONI (telemetrie na nářadí) a slouží k tomu, že se rozšíří kvalita a možnosti kontroly práce celé soupravy strojů na dálku a zároveň i následné dokumentace dat.*