Sklizeň brambor je pracovní operací s využitím speciální techniky. Její výkonnost nelze zvýšit tak, že se zvýší pojezdová rychlost strojů nebo jejich výkon. Je třeba jít jinými cestami. Jedna z nich spočívá ve vyřešení logistiky brambor pomocí překládání, díky kterému odpadne stálé zpomalování jízdy sklizňových strojů. Své řešení v této oblasti nabízí i firma Fliegl v podobě překládacího dopravníku Pom-Over.
Využívá se k výkonné překládce brambor z návěsů, pohybujících se po poli, na silniční dopravní techniku. Sklizené hlízy jsou ze sklízeče překládány na návěs s výtlačným čelem firmy Fliegl; jakmile je naplněn, přejede na souvrať, rozloží dopravník do pracovní polohy a brambory s jeho pomocí přeloží na ložnou plochu nákladního automobilu, který pak efektivně přebírá dopravu po silnici. Pro kratší dopravní vzdálenosti lze k odvozu hlíz využít i klasické traktorové návěsy.
Hlavní výhodou tohoto postupu je odstranění prostojů sklizňového stroje. Ten může pracovat bez přerušování, když hlízy překládá v průběhu sklizně. Dopravník Pom-Over se připojuje k zadní části návěsu Fliegl a je poháněn Load Sensing hydraulikou traktoru. Je ovládán na pultu, nacházejícím se po straně, na přání je možné i ovládání dálkové. Díky hydraulickému sklápění jej lze sklopit tak, že návěs s dopravníkem může pojíždět po silnici. Zároveň sklápěcí mechanismus dovoluje nastavení překládací výšky dopravníku podle potřeby v intervalu od 3 do 4,5 m. Citlivé nastavení umožňuje snížit výšku pádu brambor a omezit tak jejich poškozování.
V průběhu překládky dochází zároveň i k čištění hlíz od ulpívající zeminy pomocí čtveřice čisticích válců. Půda tak zůstává na poli, není zbytečně transportována do místa uložení. Oddělením polní a silniční přepravy se také zabraňuje znečišťování komunikací a nadměrnému utužování půdy.
Dopravníkový pás je speciálně konstruován pro překládku brambor – rozteč lišt činí 22 mm. Sériově je osazen osvětlením. Na přání může být Pom-Over vybaven pásem s roztečí lišt 12 mm, vhodným pro překládku mrkve, či kamerou pro kontrolu činnosti. Dopravník se připojuje na návěsy s celkovou délkou od 7,1 (model ASW 271 Gigant) a rozšiřuje spektrum využití návěsů ASW firmy Fliegl.*