Novou konkurenci v oblasti bezstupňových převodovek představují traktory DEUTZ-FAHR řady TTV. Zatím jsou nabízeny modely s výkonem 125, 140 a 150 k, v blízké budoucnosti je očekáván postup až do 200 k. Pro návštěvníky veletrhu Agritechnica byl vystaven model AGROTRON TTV 1160 (110 kW/150 k).
Traktory nové řady mají představovat stroje s vysokou úrovní výbavy a komfortu. Všechny pracují s šestiválcovými motory o objemu 7146 cm3 s elektronickou regulací. Převodovka ZF je založena na větvení výkonu, s nejvyšší rychlostí pojezdu 50 km/h. Stejně, jako u série MK3, i zde najdeme odpružení přední nápravy s vyrovnáváním podle zatížení, systémem pohonu ASM a dále pneumatické odpružení kabiny. Největší změnou pro řidiče je ovšem sdružené ovládání traktoru v multifunkční opěrce sedačky s názvem PowerCom V. Je tvořeno joystickem s kolébkovými přepínači (pro dva elektricky řízené okruhy hydrauliky, zadní závěs a reverzaci), ovladačem elektronického ručního plynu a sadou tlačítek pro volbu režimů jízdy. Nově jsou instalovány též otočné ovladače pro průtokovou a časovou regulaci dvou hydraulických okruhů. Bezstupňový systém pojezdu nabízí dvě strategie: při manuální slouží pedál pojezdu výhradně k regulaci otáček motoru. Rychlost se nastavuje plynule pomocí joysticku. Automatika znamená výběr rychlosti jízdy pedálem pojezdu nebo tempomatem (polní práce) nebo současnou regulaci otáček motoru i rychlosti jízdy pedálem akcelerátoru. Výhodou systému je komfortní ovládání, možnost volby úsporného nebo výkonově orientovaného režimu, rychlejší a přesnější reakce na zatížení a tím lepší využití výkonu motoru.
Další novinkou firmy DEUTZ-FAHR na veletrhu, tentokrát ovšem zcela nečekanou, byl traktor AGROTRON 205. V kabátě nové řady TTV, s vylepšenou kabinou, ale mechanickou převodovkou, se představil nástupce řady MK3, uvedené na trh před dvěma roky. Motor je šestiválcový, s elektronickou regulací a výkonem 147 kW/200 k. Maximální kroutící moment byl zvýšen a dosahuje až 45 %. Převodovka je šestiskupinová s čtyřnásobným řazením pod zatížením, zdokonalená konstrukce pomocí bovdenového lanka zkracuje průběh řazení. Stroj lze dodat v provedení s nejvyšší rychlostí 40 nebo 50 km/h. Směr jízdy lze změnit pod zatížením pomocí páky pod volantem nebo tlačítek na joysticku. Ten slouží též ke změně rychlostních stupňů pod zatížením, obdobně jako výchylná hlavice převodovek Powershift. Joystick je součástí multifunkční opěrky PowerCom S, která se nachází po pravé straně řidiče a nahrazuje stávající ovládací konzolu. Zvuková izolace kabiny je zesílena a hladina hluku nepřesahuje 72 dB. Sériové provedení hydrauliky je výkonné, zvedací síla dosahuje až 1050 kN a plnicí výkon čerpadla až 120 l. Dále zahrnuje i časovou a průtokovou regulaci dvou vnějších okruhů. Zdali bude tato modernizace očekávat i ostatní traktory řady MK3, ukáže čas. V expozici byly zastoupeny typy AGROTRON 165 MK 3 (117 kW/160 k) a 260 MK3 (191 kW/260 k).
foto
Nástupce řady MK3, Agrotron 205
- ne -