Velikost strojů, a především jejich hmotnost je velkým problémem dnešního zemědělství. Jejich přejezdy způsobují zhutňování půdy, vytváří se pevná podorniční vrstva, což se negativně projevuje například ve špatném hospodaření s vodou a špatných podmínkách pro růst rostlin. Jedním z řešení je volba správných pneumatik.
Odolná kostra a pružná bočnice
Pneumatiky VF TractorMaster Hybrid od společnosti Continental jsou konstruovány tak, aby jejich bočnice byly flexibilní. Při nahuštění na nízký tlak se zvětší styčná plocha pneumatiky, ale přitom si pneumatika zachovává stále vysokou nosnost. VF TractorMaster Hybrid s vysokou flexí byly vyvinuty v portugalském Lousadu, v těsné spolupráci s dalšími evropskými vývojáři.
Kostra pneumatiky Continental VF TractorMaster Hybrid je odolnější, než je tomu u standardních pneumatik, může proto v terénu pracovat při nižším tlaku i při vyšších rychlostech na silnici a zároveň dokáže nést stejné zatížení. Nízký tlak je v terénu žádoucí, neboť zvětšuje styčnou plochu, snižuje negativní dopad na půdu a zvyšuje trakci. Naopak na silnici je lepší nahustit pneumatiky na vyšší tlak. Podhuštěná pneumatika na tvrdém podkladu přináší vyšší spotřebu paliva. Proto je pneumatika vybavena tlakovými senzory, podle nichž je možné nahuštění upravit. Pokud je navíc traktor vybaven vzduchovým kompresorem, je možné pneumatiku dofouknout nebo vyfouknout přímo z kabiny řidiče.
Výhodou je také inovativní dezén, který byl navržen tak, aby poskytoval nejen dobrou trakci v terénu, ale byl zároveň pohodlnější na cestách než standardní šípový dezén.*