Průmysl zemědělských strojů posílá na trh stále další a další novinky. Nyní se trochu ohlédneme do historie. K legendám výrobce John Deere u nás patří traktory řady osm tisíc z amerického závodu ve Waterloo. Uvedení na trh v roce 1995 vyvolalo raketový nárůst objednávek z celého světa.
Řadu věcí měly tyto traktory John Deere revoluční, jako byla loketní opěrka CommandArm, aplikace elektroniky v oblasti hydrauliky, prostorná kabina, motor nad přední nápravou a vosí pas.
Inovace třetí rok výroby
První generace bývá označována jako tzv. „nulková.“ Třetí rok výroby, tj. v roce 1997, přikročil John Deere k inovacím. Inovace na stále tzv. „nulkové“ řadě byly ale na první pohled nápadné jen novou nálepkou, kde označení výrobce a modelu (8100 až 8400 a 185 až 260 k) bylo napsáno tučnými písmeny.
Přední náprava byla i u inovované série 8000 neodpružená, stejně jako u řady 8010
Nicméně při bližším zkoumání se inovace odhalit daly. John Deere zůstal věrný své tradici stálého vývoje a zdokonalování motorů, které si pro své traktory vyvíjí a vyrábí sám. Tři první modely, tedy 8100 až 8300, obdržely také motor s objemem 8,1 l, jako měl i John Deere 8400 od svého zrodu v roce 1995. Motor s objemem 7,6 l tak odešel nadobro do výslužby. Výkon ale zůstal shodný, nicméně navýšení zdvihového objemu vykonalo své hlavně v oblasti vyššího navýšení točivého momentu.
Úpravami prošla také převodovka John Deere Powershift 18/6. Jakmile bylo třeba řadit z 12-tého na 13. rychlostní stupeň, tak přechod mezi skupinami byl výrazně měkčí a plynulejší. A také zpětné rychlostní stupně řadily měkčeji.
Rozšíření základní, ale i volitelné výbavy tyto oblíbené těžké tahače John Deere opět posunulo blížeji k požadavkům evropských farmářů
Rozšíření výbavy
Rozšíření základní, ale i volitelné výbavy tyto oblíbené těžké tahače John Deere opět posunulo blížeji k požadavkům evropských farmářů. Rozšířené blatníky lépe zakrývaly široké pneumatiky a ovladač směrových světel se automaticky vracel do původní polohy. Listinu výbavy na přání obohatil nový radarový senzorse zdokonaleným fungováním či praktické prostorné úložné prostory v kabině.
Traktory John Deere řady 8000 (i 8010) mohly být na přání vybaveny nejen předním tříbodovým závěsem, ale také předním vývodovým hřídelem
A ačkoli měly traktory John Deere 8000 v ovládání převodovky Powershift pro malý joystick parkovací polohu, tak v rámci inovací této řady obdržely všechny modely také nezávislou ruční brzdu. Po jejím zatažení aktivoval nový senzor i brzdy přívěsu. A co víc – počítač ovládání převodovky automaticky zařadil parkovací polohu, ať se před tím malý joystick nacházel v jakékoliv poloze. Tak bylo vždy zajištěno spolehlivé stání i u těžkých souprav.
V současnosti vyráběná řada traktorů John Deere 8R je hrdým nástupcem těchto průkopníků slávy „americké síly“ u nás. A zrovna tak to platí i o top modelu se čtyřkou v označení: John Deere 8400, resp. 8410 (s maximálním výkonem 295 k) má dnes úspěšného následovníka v traktoru John Deere 8R 410. To je ale zase svalnatec o třídu výš, jeho motor o objemu 9 l má maximální výkon 443 k, největší povolenou hmotnost 18 t a dvě varianty převodovky. Komfort obsluhy je úž úplně jinde.*
V současnosti vyráběná řada traktorů John Deere 8R je hrdým nástupcem těchto průkopníků slávy „americké síly“ u nás
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!