08.04.2023 | 06:04
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Pohodlné a efektivní kompaktní traktory

K velmi oblíbeným traktorům firmy Claas patří stroje modelových řad Arion 510 až 660. Traktory jsou poháněny čtyř- a šestiválcovými motory DPS se zdvihovým objemem 4,5, resp. 6,8 l. Arion 500 jsou traktory s menším rozvorem, osazené čtyřválcovým motorem, jenž má dvojici turbodmychadel. Naproti tomu Arion 600 jsou traktory s větším rozvorem, osazené motorem šestiválcovým. Ten má přeplňování jedním turbodmychadlem s fixní geometrií lopatek a ventilem Wastegate.

Firma Claas klade tradičně velký důraz na zajištění co nejvyšší efektivity práce u svých traktorů. Traktory Arion 600 se pyšní rovnou dvojicí volnoběžných otáček (650 a 800 ot/min) s automatickým přizpůsobením. Snížením otáček motoru se snižuje spotřeba pohonných hmot v době nečinnosti. Viskózní spojka v pohonu ventilátoru chladičů snižuje odběr výkonu motoru na chladicí systém.

Díky inteligentnímu elektronickému řízení Claas Power Management (CPM) dosahuje Arion 660 Cmatic výkonu až 205 koní. Nárůst výkonu 20 koní je k dispozici při práci s vývodovým hřídelem a při přepravě, ale také pro pohon ventilátoru.

Jednou z možností výbavy traktorů modelových řad Arion 600 / 500 je automatická plynulá převodovka Cmatic. Tuto převodovku si speciálně pro traktory střední výkonové třídy vyvinula firma Claas ve svém závodě v německém Paderbornu. Jejími základními komponenty jsou stupňovitá planetová převodovka, spojková jednotka a dva hydrostatické převodníky. Aktivní klidová regulace udržuje po zastavení traktor i s návěsem na místě bez nutnosti sešlapávání pedálů brzd. Při práci s traktorem lze pojezdovou rychlost měnit plynovým pedálem anebo pomocí jízdní páky. Otáčky motoru a převodový stupeň se nastavují automaticky.

V průběhu jarního Agrall Show 2023 se mohli zájemci z řad návštěvníků svézt v traktoru Claas Arion 660 s plynulou převodovkou Cmatic a v edici Le Mans. Rychlost traktoru uděloval jeho řidič, kterým byl Tomáš Enge - český automobilový závodník, první a doposud jediný český pilot Formule 1. Jak řekl při úvodním zahájení akce, „řídit moderní traktor je pro mne hračkou, neboť jeho ovládání je snadné a intuitivní“.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down