Přímá doprava hmoty od sklizňového stroje do místa uložení pomocí traktoru s návěsem je upřednostňována při dopravě na krátké vzdálenosti. V takovém případě je logisticky a organizačně nejjednodušší variantou.
Jakmile však dopravní vzdálenost vzroste, je zapotřebí výrazně více traktorů s návěsy pro zachování plynulosti sklizně. Kapacitu traktorových souprav nelze výrazně navýšit, kromě možné instalace například senážních nástavků na návěsy či přívěsy.Velký počet souprav znamená také vyšší zatížení dopravních komunikací a obcí a vyšší náklady na sklizeň.
Výrobci traktorů představili nové modelové řady, které mají optimalizovanou měrnou výkonovou hmotnost a nižší spotřebu paliva díky pokroku v oblasti převodovek a motorů. Režim Eco, při němž lze pojíždět maximální rychlostí při redukovaných otáčkách motoru, se rozšířil, a nabízí jej jak plynulé, tak i mechanické převodovky. U plynulých převodovek je při dosažení maximální pojezdové rychlosti, pokud to zatížení traktoru dovoluje, převodový poměr elektronickým řízením dále zvětšován, což má za následek redukci otáček motoru při konstantní pojezdové rychlosti. Tak lze snížit spotřebu paliva.
Jízdu při snížených otáčkách, ale s dostatečným výkonem, dovolují moderní vznětové motory díky značnému rozsahu konstantního točivého momentu. Vysoký točivý moment poskytují již při nízkých otáčkách, a moderní systémy společného řízení motoru a převodovky toho umí využívat. Tyto „managementy výkonu“ ihned odhalí jízdu při dílčím zatížení a také přispívají k ekonomice provozu.