Polní den je pro každou firmu jedinečnou příležitostí jak upozornit především odbornou zemědělskou veřejnost na vlastní novinky a technologie. Podobně se v dubnu představila společnost Fliegl Trailer zastoupená ES –Trading, s. r. o. ve Velkém Meziříčí. Předvedla kejdovač Garant a vůz s výtlačným čelem v kombinaci s rozmetadlem.
Vedle dopravní oblasti působí firma i ve sféře univerzálně použitelné zemědělské techniky. Předvedený vůz s výtlačným čelem spojuje a optimalizuje přednosti všech známých přepravních systémů. Rozmetadlo na statková hnojiva je koncipováno jako přídavné zařízení, umožňující aplikaci hnoje, kompostu či vápna. Vůz má tak celosezónní použití.
Technologie šnekového rozvaděče
Přednosti firemní technologie přiblížil účastníkům Petr Vidlák, prodejce zemědělské techniky.„Na kejdovači je šnekový rozváděč-rozdělovač, což je naš patentovaný, v provozu dobře osvědčený princip. Šnekový rozdělovač je založen na pomalu se otáčejícím šneku, který rovnoměrně rozděluje a rozdružuje vlastní kejdu do jednotlivých aplikačních hadic. Tento aplikátor vyrábí společnost pod obchodním názvem Garant ve variantách podle šířky záběru od šesti do 24 metrů. Cisterny jsou pozinkované nebo nerezové. Na výstavě byl k vidění kejdovač v provedení cisterna nerez s posuvnou nápravou, sacím ramenem a aplikátorem Garant 12. Protiúkapový systém na tomto aplikátoru standardní výbavou vzhledem k předpisům EU.
Systém Abschiebewagen
Vůz s výtlačným čelem Abschiebewagen sdružuje rozmetadlo a univerzální přívěs, což je zajímavé obzvláště v dnešní době, kdy technologie vybavení strojového parku v zemědělství vyžadují nemalé finanční vstupy. Princip výtlačného čela spočívá ve vytlačení nákladu. Jednduchou výměnou zadního rozmetacího adaptéru za výklopné čelo lze získat během několika minut vůz na převoz například obilovin, písku a senáže. Velikou výhodou zůstává možnost velice proměřeného vysypání z vozu (vhodné pro silopacky) a nesklápění vozu, což je vzhledem ke stabilitě přívěsu a mnohdy nízkým světlostem budov další cenná přednost.
Firemní kejdovače a rozmetadla mohou být i v provedení výměnného podvozku.
Podvozky se vyrábějí ve dvou základních váhových kategoriích - Titan nebo Gigant - jednonápravové, dvounápravové či třínápravové a ve třech rychlostních katogoriích 25 km/h, 40 km/h a 60 km/h. Uvedené možnosti korelují i se systémem brzd a typem pneumatik. Natáčení nápravy je samozřejmostí. „Technologie, na níž je firma založena, je hodně podobná skládačce Lego, co si zákazník vybere, to mu u nás dodáme“ ujišťuje P. Vidlák. „Veškeré typy náprav dodáváme v modifikacích s možností jejího posunu vpřed. Toto řešení vylučuje rázy stroje do traktoru, popřípadě slouží k vyrovnání těžiště. Kejdovače mohou být vybaveny hydraulickým vyrovnáním cisterny eventuálně turbočerpadlem, které po zavodnění vývěvou dokáže naplnit nádrž s objemem 14 m3 do čtyř minut. Roste tím produktivita práce, která je také důležitým faktorem,“dodal.