Firma Krampe je úspěšný německý výrobce dopravní techniky. Velký díl produkce směřuje na exportní trhy, mimo jiné i do Skandinávie. V této oblasti se firmě Krampe v posledních dvou letech daří dále zvýšit svůj podíl na trhu. A to díky úplně nové strategii.
Základem nové strategie je přímý kontakt se zákazníky prostřednictvím obchodníků. Tento moderní přístup dal vzniknout celé řadě nových zastoupení, která doplňují zastoupení stávající, jako například Axima ve Švédsku, která se svými dvaadvaceti lokálními prodejními místy výrazně zlepšuje dostupnost techniky Krampe pro koncové zákazníky.
Přitom se německý výrobce silně zaměřuje na regionální odlišnosti. „Je důležité, aby každý obchodník přesně znal potřeby svých zákazníků. Tak jim dokáže i optimálně poradit a dodat takový návěs Krampe, který bude optimálně odpovídat konkrétním požadavkům a podmínkám,“ říká Kenneth Brønner, poradce firmy Krampe pro oblast Skandinávie. A doplňuje: „Jsme rádi, že mezitím má řada prodejců Krampe také tuto techniku na skladě. Tak si mohou naši zákazníci tyto stroje detailně prohlédnout a někdy i vyzkoušet. Noví prodejci jsou velmi angažovaní v prodeji dopravní techniky „Made in Germany“.
Firma Krampe dokázala svůj kontakt se zákazníky citelně prohloubit – díky své účasti na mnohých polních dnech, veletrzích a dnech otevřených dveří u dealerů. Svůj podíl na tomto pokroku má i rozšíření prodejní sítě. Přímá komunikace se zemědělci, poskytovateli služeb v zemědělství i ve stavebnictví, na které se Krampe tradičně rovněž zaměřuje, poskytuje tomuto výrobci cenné informace o tom, které vlastnosti na dopravní technice by měly být vylepšeny, a jaké další uživatelé ještě požadují.
Více informací v týdeníku Zemědělec.*