Když budete na dovolené v Itálii a rozhodnete se navštívit starobylé město Ravenna, možná pojedete kolem továrny Mazzotti. Tento známý výrobce samojízdných postřikovačů patří od roku 2017 pod křídla koncernu John Deere, a byť si zachoval samostatnost, tak část komponentů používaných při výrobě současných modelů nese logo s jelenem ve skoku. Jedná se například o motory, kabiny, nebo navigační systémy.
Od roku 2003 dováží do ČR postřikovače Mazzotti firma AKP. Za tu dobu jich u nás prodala více jak stovku a hlavním důvodem zájmu zemědělců byla cenová dostupnost v kombinaci s možnostmi výbavy splňujícími i požadavky náročného uživatele. A to platí i doposud. Vhodné je však zmínit, že vstupem společnosti John Deere do firmy Mazzotti se zvýšily výrobní standardy. A to jak v kvalitě výroby a provozní spolehlivosti, tak v dodávkách náhradních dílů. Proto je dnes nákup techniky Mazzotti ještě zajímavější z hlediska ceny, užitných vlastností i servisu.
Postřikovače Mazzotti jsou vyráběny ve třech modelových řadách, které mají jeden společný konstrukční prvek. Je jím předsazená kabina, jež zajišťuje výborný výhled, a byť dnes se již často jezdí s využitím satelitní navigace, tak dobrá orientace na pozemku je vždy důležitá, zejména pak ve vzrostlém porostu. Z pohledu prodejů na našem trhu je nejzajímavější modelová řada MAF, která nabízí postřikovače střední a nejvyšší výkonnostní kategorie.
Inovovaná modelová řada
Střední výkonovou třídu zastupují modely MAF 2580, 3180, 3580 a nově 4080. Čtyřválce JD PowerTech se zdvihovým objemem 4,5 l poskytují výkon 175 k a plní emisní limit Stage V. Jejich nádrže mají objem 2650, 3100, 3600 a 4200 l a nová nabídka ramen disponuje záběrem 24 až 36 m. Standardem je nastavení rozchodu kol, které umožňuje hydrostatický systém pojezdu se dvěma hydrogenrátory a dvěma nezávislými okruhy (přední a zadní náprava). Toto řešení omezuje možnost zastavení postřikovače při zvýšeném prokluzu jen jednoho pojezdových kol. Při jízdě do kopce lze zvolit i režim, kdy je rozdílná dodávka oleje do hydromotorů kol přední a zadní nápravy, neboť přední náprava je v takové situaci odlehčená její kola mají tendenci ke snížené adhezi.
Nastavení rozchodu kol je možné hydromechanicky, kdy lze zvolit z několika variant a nebo elekrohydraulicky, tedy přímo z kabiny obsluhy. Druhá z uvedených možností je výbavou na přání a dovoluje změnit rozchod jen z minimální do maximální přednastavené hodnoty.
Samozřejmostí je možnost výbavy třemi až pěti ultrazvukovými senzory pro automatické nastavení výšky nad porostem, nebo systém vypínání trysek podle GPS. Zajímavostí je výkonné plnící čerpadlo s průtokem 600 l/min, které čtyřkubíkovou nádrž naplní za sedm minut.
Celý článek najdete v Mechanizaci zemědělství 1/2023.*
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!