16.12.2022 | 01:12
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Postřikovače z Italské Ravenny

Když budete na dovolené v Itálii a rozhodnete se navštívit starobylé město Ravenna, možná pojedete kolem továrny Mazzotti. Tento známý výrobce samojízdných postřikovačů patří od roku 2017 pod křídla koncernu John Deere, a byť si zachoval samostatnost, tak část komponentů používaných při výrobě současných modelů nese logo s jelenem ve skoku. Jedná se například o motory, kabiny, nebo navigační systémy.  

Od roku 2003 dováží do ČR postřikovače Mazzotti firma AKP. Za tu dobu jich u nás prodala více jak stovku a hlavním důvodem zájmu zemědělců byla cenová dostupnost v kombinaci s možnostmi výbavy splňujícími i požadavky náročného uživatele. A to platí i doposud. Vhodné je však zmínit, že vstupem společnosti John Deere do firmy Mazzotti se zvýšily výrobní standardy. A to jak v kvalitě výroby a provozní spolehlivosti, tak v dodávkách náhradních dílů.  Proto je dnes nákup techniky Mazzotti ještě zajímavější z hlediska ceny, užitných vlastností i servisu. 

Postřikovače Mazzotti jsou vyráběny ve třech modelových řadách, které mají jeden společný konstrukční prvek. Je jím předsazená kabina, jež zajišťuje výborný výhled, a byť dnes se již často jezdí s využitím satelitní navigace, tak dobrá orientace na pozemku je vždy důležitá, zejména pak ve vzrostlém porostu. Z pohledu prodejů na našem trhu je nejzajímavější modelová řada MAF, která nabízí postřikovače střední a nejvyšší výkonnostní kategorie.

Inovovaná modelová řada

Střední výkonovou třídu zastupují modely MAF 2580, 3180, 3580 a nově 4080. Čtyřválce JD PowerTech se zdvihovým objemem 4,5 l poskytují výkon 175 k a plní emisní limit Stage V. Jejich nádrže mají objem 2650, 3100, 3600 a 4200 l a nová nabídka ramen disponuje záběrem 24 až 36 m. Standardem je nastavení rozchodu kol, které umožňuje hydrostatický systém pojezdu se dvěma hydrogenrátory a dvěma nezávislými okruhy (přední a zadní náprava). Toto řešení omezuje možnost zastavení postřikovače při zvýšeném prokluzu jen jednoho pojezdových kol. Při jízdě do kopce lze zvolit i režim, kdy je rozdílná dodávka oleje do hydromotorů kol přední a zadní nápravy, neboť přední náprava je v takové situaci odlehčená její kola mají tendenci ke snížené adhezi.

Nastavení rozchodu kol je možné hydromechanicky, kdy lze zvolit z několika variant a nebo elekrohydraulicky, tedy přímo z kabiny obsluhy. Druhá z uvedených možností je výbavou na přání a dovoluje změnit rozchod jen z minimální do maximální přednastavené hodnoty.

Samozřejmostí je možnost výbavy třemi až pěti ultrazvukovými senzory pro automatické nastavení výšky nad porostem, nebo systém vypínání trysek podle GPS. Zajímavostí je výkonné plnící čerpadlo s průtokem 600 l/min, které čtyřkubíkovou nádrž naplní za sedm minut.

Celý článek najdete v Mechanizaci zemědělství 1/2023.*

MAF 4080 má nádrž s objemem 4200 l a na přání může být vybaven výkonnějším motorem (šestiválcem JD naladěným na 225 k)

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down