Velkou pozornost jako vždy přitahovalo závodění v kategorii S5. Těžká vozidla Tatra 813 8 x 8 v bahně a prudkých stoupáních o sobě dávala vědět již hlučným motorem. Vozidla byla postavena na čtyřnápravovém automobilovém podvozku se stálým pohonem všech náprav. Podvozek mohl být přitom osazen různými nástavbami. Podvozek byl páteřové konstrukce a byl na něm připevněn přední nosný rám s motorem, převodkou řízení a vlastním motorem. Automobilový podvozek Tatry 813 8 x 8 byl osazen převodovkou, která umožňovala řadit deset převodových stupňů pro jízdu vpřed a dva převodové stupně pro jízdu vzad. Mechanické řazení usnadňoval pneumatický posilovač. Z převodovky byl také vyveden pomocný pohon. Na hlavní převodovku navazovala sestupná převodová skříň. U ní již neexistovala možnost změny převodů.
Proto, aby bylo možné těžké vozidlo i s těžkým nákladem spolehlivě zpomalit, disponoval podvozek čtyřmi na sobě nezávislými brzdovými systémy. Hlavní význam měly dvouokruhová provozní přetlaková brzda, která brzdila všechna kola podvozku, a nouzová pomocná přetlaková brzda. Ta měla brzdicí účinek kromě první na všechny zbývající nápravy. Jedním z používaných nástaveb byl například automobilní jeřáb s nosností 35 tun (na Tatru 815 se montoval jeřáb AD 20 s nosností při zasunutém výložníku 20 t) či sklápěcí korba pro převoz sypkých materiálů.*