Tři roky po představení univerzálních transportních vozů Krone GX 440 a GX 520 uvádí společnost KRONE na trh jejich menšího bratra GX 360 PLUS s využitelným objemem až 36 m3, který je ideální pro farmy a malé či střední zemědělské podniky. Stejně jako jeho větší sourozenci je GX 360 PLUS založen na osvědčené koncepci Singleframe a taženém dopravním pásu. Novinkou je ovládání hydraulických funkcí pomocí předvolby prostřednictvím KRONE PreSelect a následně řídicími jednotkami traktoru.
Nový kompaktní univerzální přepravní vůz Krone GX 360 PLUS zaujme svým širokým rozsahem použití a novou koncepcí ovládání.
Ohleduplné zacházení s komoditami
Hmotnostně úsporný a extrémně stabilní základní rám v kombinaci s průběžnými vysokými bočními stěnami zajišťuje, že tento kompaktně konstruovaný vůz zvládne přepravit i velké množství hmoty. Dopravní pás, který je vyroben z vícevrstvé robustní tkaniny, je hydraulicky tažen společně s průhledným čelem k zadnímu čelu pomocí dvou tažných řetězů. Rychlost pásu lze plynule měnit.
Naložená komodita se po celou dobu vyprazdňování dopravuje velice šetrně a bez stlačení k zádi vozu. Navíc pružný dopravní pás tlumí nárazy nákladu během nakládky. Je tak zaručeno ohleduplné zacházení s komoditami, které jsou obzvlášť citlivé na hladké vyložení, jako jsou zelenina nebo okopaniny. Dokonce i jemné sypké materiály, jako je obilí, lze přepravovat beze ztrát, neboť boční stěny jsou dobře utěsněny pomocí gumových břitů.
Variabilní s dvojí funkcí vzadu
Volitelně může být GX 360 PLUS vybaven dvěma dávkovacími válci v zadní části pro rovnoměrnou vykládku trávní hmoty či kukuřičné řezanky. Když se dávkovací válce nepoužívají, lze je rychle a snadno připojit k zadním dveřím pomocí dvou šroubů na každé straně a vyklopit nebo zcela demontovat. Široce otevíratelné čelo nákladového prostoru a přední stěna, kterou lze vytáhnout a zasunout, navíc umožňují snadnou a rychlou nakládku a vykládku běžného nákladu, jako jsou palety nebo balíky slámy.
Na přání je k dispozici také kryt nákladového prostoru, který zabraňuje možným ztrátám při přepravě sypkého zboží, zejména při rychlé jízdě po silnici.
Celý článek naleznete v Zemědělci č. 40.*