20.11.2009 | 10:11
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Přívaly sněhu prověřily techniku

Ve sjezdařském areálu v Jiřetíně pod Jedlovou proběhla v polovině října již tradiční dvoudenní podzimní výstava společnosti Eurogreen CZ. I když o přívlastku „podzimní“ by se tentokrát dalo s úspěchem pochybovat. Vystavené exponáty byly totiž po celou dobu trvání výstavy silně zasypávány sněhem. Praktické ukázky techniky vhodné pro zimní údržbu komunikací tak probíhaly v ideálních podmínkách.

Firma Eurogreen ovšem v Jiřetíně neprezentovala pouze techniku pro zimní údržbu reprezentovanou především malotraktory Iseki a vhodnými adaptéry. Představena byla kompletní nabídka produktů a služeb. Kromě profesionální techniky Iseki se mohli návštěvníci seznámit s produkcí značky AS-Motor, novinkou bylo představení vozidla Mega Van a samostatný blok výstavy byl věnován sportovním plochám, jejich výstavbě, renovacím, regeneraci, závlahám a vybavení.
Dalo by se říci tuzemská značka
Zajímavostí byl určitě exponát vystavený u vstupu do jiřetínského areálu. Kdekdo se možná podivil, proč firma Eurogreen vystavuje historický traktor značky Porsche. Svoji logiku ovšem vystavení právě tohoto veterána (mimochodem plně funkčního) má. Zakladatel dynastie automobilových konstruktérů Ferdinand Porsche se narodil v roce 1875 v nedalekých Vratislavicích nad Nisou a do roku 1935 byl československým občanem. Svoji vlastní firmu založil v roce 1931 a proslavil se především jako konstruktér legendárního lidového vozidla VW Volkswagen „Brouk“. Ovšem jedním z produktů značky Porsche, známé později především svými sportovními vozy, jejichž konstruováním se zabýval Ferdinandův syn Ferry, byly i traktory. Licenci na výrobu dvounápravových traktorů prodala značka Porsche před více než 40 lety japonskému výrobci techniky Iseki, takže se dá s nadsázkou říci, že v japonských strojích typické modré barvy můžeme nalézt i český otisk. První dieselový malotraktor Iseki s pohonem všech kol a výkonem motoru 18 koní vhodný pro nasazení v komunální sféře se na trhu objevil v roce 1968 a začátkem sedmdesátých let minulého století se tyto traktory začaly prosazovat i v Evropě.
Nabídka malotraktorů Iseki vhodných pro letní i zimní údržbu ploch byla zřejmě největším tahákem podzimní výstavy. Představila se prakticky celá škála dovážených modelů, které si mohli zájemci vyzkoušet agregované se zimní výbavou v opravdu zimních podmínkách.
Zastane dopravu na kratší vzdálenosti
Pro převoz materiálu v prostorách areálů, ale i pro nasazení v technických službách jsou vhodná vozidla Mega s dieselovými nebo elektrickými motory. Představený model Van disponuje nákladovým prostorem s kapacitou 3 m³. Pro obsluhu je u něj připravena prostorná kabina a pro pohodlnou nakládku a vykládku materiálu je nespornou výhodou hluboký parapet s výškou pouze 38 cm. V centrech měst obsluha ocení kompaktní rozměry vozidla. Vozidlo může být poháněno dieselovými motory Kubota (výkon 4 nebo 11,2 kW) nebo elektromotorem s osmi nebo dvanácti bateriemi (maximální dojezd 60 km). Přepravní rychlost vozidla dosahuje 45 km/h u výkonnějšího modelu až 75 km/h při spotřebě pohonných hmot 3,5 (4,5) l/100 km.

Roman Paleček

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down