Brněnská společnost Akp se zabývá dovozem a prodejem, výrobou a opravami zařízení související s k chemickou ochranou rostlin. Na stánku na ploše brněnského výstaviště jsme si o činnosti a především o novinkách vystavených v expozici povídali s jednateli společnosti Hanou Trtílkovou a Ing. Pavlem Vackem-Veselým.
Hned v úvodu našeho rozhovoru se Ing. Vacek-Veselý pochlubil vysokým zájmem návštěvníků o jimi nabízené produkty. Těmi jsou postřikovače, náhradní díly aplikační techniky, čerpadla, řídící systémy, elektroventily a další příslušenství, které se používá při modernizacích starších postřikovačů.
Žádanou cenově přijatelnou novinkou je praktický velkoplošný filtr Arag s průtokem 900 l/min. Ten lze bez problémů instalovat na přepouštěcí potrubí cisterny a plnit skrz něj aplikační techniku. Nahrazuje již dosluhující letecké filtry. Následně nedochází k zanášení menších filtrů postřikovače a zvyšování prostojů při jejich čištění.
Široká škála čerpadel Annovi Reverberi pokrývá potřeby zemědělců. K dispozici jsou od nejmenších s výkonem 10 l/min po výkon 500 l/min a také vysokotlaká čerpadla pro rosiče.
V nabídce společnosti nejsou jen součásti ale také kompletní aplikační technika. Jedná se o rosiče Projet, a to jak v neseném, tak taženém provedení. Firma dodává ventilátorové i pneumatické varianty strojů. Rosiče se vyznačují především kompaktností a všechny zranitelné součásti jako čerpadlo, ventily, atd., jsou ukryty pod nádrží a krytem. Ocelový rám stroje je opatřen žárově zinkovanou ochrannou vrstvou.
Již tradičně jsme si na expozici mohli prohlédnout tažený postřikovač AKP. Zde byl ve velice jednoduchém ekonomickém provedení tak, aby byl dostupný i pro malé zemědělské podniky. V nabídce je široký sortiment ramen a ostatního příslušenství.
Na výstavní plochu se již nevešel samojízdný stroj, který AKP dodává. Ten je složen z postřikovací aparatury AKP, která je instalována na zahraničním podvozku Mazzotti. Stroj disponuje nádrží od 1950 do 3750 litrů a rameny o záběru 16 až 36 metrů. Práci řídí jednotka Bravo 300, pohon obstarává motor Perkins. Obě nápravy jsou vybaveny hydropneumatickým odpružením, hydrostatickým pojezdem s protiprokluzovým systémem a třemi způsoby řízení kol.
Na závěr nás Ing. Vacek-Veselý upozornil ještě na satelitní navigaci firmy Arag. Ta je v letošní sezóně nasazena ve zkouškách. Systém umožňuje GPS navigaci strojů po pozemku a je jej možné využít nejen u postřikování ale vlastně jakýchkoli činnostech, kde je třeba přesně navazovat na předchozí jízdy.