09.07.2009 | 09:07
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Prodej podporuje i rychlý servis

Společnost BV Technika, a. s., se zrodila v roce 1994 a jejími otci jsou bratři Jiří a Vlastimil Vozník. Posléze do rodinné firmy přizvali ještě otce. Od počátku se společnost zabývá prodejem a servisem zemědělských strojů a prodejem náhradních dílů. V současné době je sortiment rozšířen ještě o komunální a lesní techniku.

Základ úspěchu své firmy vidí bratři Vozníkovi v nabídce kvalitních strojů, v uplatňování obchodní etiky a poskytování odborného, kvalitního a rychlého servisu. Mezi portfolio nabízených strojů patří traktory značky Case. BV Technika je dokonce jedním z nejvýznamnějších prodejců této značky. Dále nabízí postřikovače Tecnoma, stroje pro zpracování půdy a setí od firmy Lemken, pícní techniku značky Krone, rozmetadla Rauch, krmné vozy Siloking, stroje značky Deutz – Fahr a další.

Velké rozmetadlo našli na výstavě
Sortiment společnosti BV Technika dlouho postrádal dopravní techniku a velká rozmetadla. Proto v roce 2005 vyjeli bratři Vozníkovi na výstavu Agritechnica poohlédnout se po nových možnostech rozšíření trhu. A měli štěstí. Narazili totiž na stroje značky Tebbe.
Tyto stroje vyjíždějí z bran výrobního podniku Tebbe – Landmaschinen v Bissendorfu v Německu. Rozmetadla se vyrábí ve třech modelových řadách MS, DS a HS.
Úspěch rozmetadla Tebbe prý vzpočívá v detailech. Tak se pojďme na Tebbe podívat zblízka. Konstrukce podvozku je na první pohled masivní a pevná. Pokud je rozmetadlo vybaveno regulací vzduchu v pneumatikách, používá se pouze vrtaná náprava přímo od výrobce. Rozmetadla Tebbe nabízí nápravu odpruženou systémem Buggy, který zajišťuje i při poloplném zásobníku dostatečné zatížení závěsu traktoru, čímž se zlepšuje trakce traktoru. Spodní závěs rozmetadla je trojnásobně nastavitelný a odpružený a může být vybaven buď okem o průměru 50 mm nebo závěsem s kulovým čepem. Kompresor pro huštění pneumatik s regulačním zařízením má výkon 1000 l/min. Hmota se dopravuje k rozdružovacím válcům pomocí posuvného dna, které je zkonstruované v zesíleném provedení.
Dno je tvořeno čtyřmi kovanými řetězy a oboustranně svařovanými U – profily. Plynulý chod dna směrem vpřed i vzad zajišťuje masivní čelní převodovka. Na konci vozu je hmota vydána na pospas dvou drtícím a rozdružovacím válcům.
Rozdružovací válce mají na sobě našroubované legované a vytvrzené hroty. Systém nabízí vysokou průchodnost při optimálním rozmělnění hmoty. Oba rozdružovací válce jsou uloženy horizontálně a pohání je duplexní článkový řetěz. Takový řetěz má totiž podstatně vyšší životnost a lepší přenos sil než řetěz jednoduchý.

Jeden stroj na všechno
Kdo by nechtěl mít jeden stroj, který umí všechno. Nejlépe od přípravy půdy až po sklizeň. Takový stroj nemá k dispozici ani značka Tebbe. Nabízí však systém dvounápravových a třínápravových výměnných systémů. Díky rovné průběžné rámové konstrukci má systém optimální předpoklady i pro kombinaci i s produkty jiných výrobců. Nástavbové jednotky jsou zvedané a spouštěné dvojčinnými hydraulickými válci a jejich výměna je tedy jednoduchá. Navíc veškeré hydraulické rozvody jsou zabudované v rámu podvozku nebo v nástavbách a nemusí být odšroubované nebo odpojované.
Kromě nástavby rozmetadla, které má stejné vlastnosti jako rozmetadlo bez výměnného systému, nabízí Tebbe například silážní vůz, sběrací vůz, korbovou nástavbu s čelním válcem a mnoho dalších.
Výměnný systém zařadila do svého technického parku společnost ZD Paseka. Na Jaře roku 2006 pořídil podnik dvě patnáctitunová rozmetadla a dvě silážní nástavby. Jak říká mechanizátor podniku: „od toho roku o nich nebylo slyšet.“ A pracují bezporuchově dodnes.

Cisterna garant Kotte
Pro přepravu a aplikaci tekutých hmot nabízí BV Technika cisterny s tandemovým podvozkem a s objemem 10 000 až 18500 litrů. Stroje jsou určené zejména pro velké podniky nebo podnikatele ve službách.
Domovinou strojů Kotte je rovněž Německo. To, co dělá cisternu cisternou, je nádrž a právě na ní se klade velký důraz na kvalitu. Nosný rám je průběžný pod celou nádrží. Samozřejmostí je kompletní pozinkování rámu i šroubovaných vlnolamů, které zajišťují bezpečnost a stabilitu. Umístění zadního uzávěru v nejnižším bodě efektivně zabraňuje usazování.
Všechny tandemové modely Garant jsou vybaveny systémem Buggy navíc asymetrické uspořádání náprav vede k odlehčení první nápravy. U fekálních cisteren je možné zapustit podvozek do tělesa nádrže.
Pneumatické odpružení přináší jízdní komfort a bezpečnost, která je dovršena výbavou regulace brzdné síly podle zatížení.
Kotte nabízí systém řízení zadních kol s uzavřeným olejovým okruhem s přímým přenosem síly. Řídicí válec je umístěn přímo u závěsu traktoru a tím je zajištěna přesnost řízení. Pomocí hydrauliky traktoru nebo pomocí ručního čerpadla je kdykoliv možné přesné nastavení řízení kol.
Cisterna může být připojena spodním závěšením a zatížení závěsu může být zvýšeno o tři tuny, a tím i povolená celková hmotnost. Odpružení oje je ponecháno na rozhodnutí zákazníka, zda bude mechanické nebo hydraulické.
Výhodou je i integrovaný originální vzduchový filtr, který zajišťuje delší životnost kompresoru a zabraňuje vytékání oleje. Sériově se montuje hladinoznak z plexiskla o průměru 100 mm s čisticím hrdlem.

Cisterna v praxi
Starojicko, a. s., hospodaří zhruba na 3200 hektarech zemědělské půdy, z toho orné půdy je 2400 hektarů a 800 hektarů zabírají louky a pastviny.
Ve velkokapacitní stáji je ustájeno dojnic na roštech a kejda je uskladněna ve dvou věžích o objemu 4500 kubíku. Další kejda je uskladněna v jímkách. Před cisternou Kotte, kterou si nechala firma vybavit jednak hadicovým aplikátorem a jednak akumulačním vozíkem usnadňujícím čerpání, aplikovali kejdu jen dvě cisterny s kapacitou deset kubíků. Oproti nim je aplikace s Kotte rychlejší a kvalitnější . Aplikátor dokáže rozložit dávku rovnoměrně a díky hadicím jsou i menší ztráty dusíku. Spotřeba nafty je v porovnání s oběma předešlými cisternami stejná, ale náklady jsou menší, protože je třeba jen jedna obsluha stroje a tedy jeden plat. Pracovní záběr aplikátoru činí 12 m, což je výhodné kvůli vzdálenosti kolejových řádků (24 m) v kukuřici.
Zajímavostí je akumulační vozík. Ten totiž dokáže nejen načerpat kejdu z věží, ze kterých teče kejda samospádem, ale i nasát z jímek, v nichž je uskladněná další kejda. Důležité také bylo pro společnost nucené řízení zadní nápravy cisterny právě při aplikaci v kolejových řádcích. Letos se totiž chystají s aplikátorem i do vzrostlé kukuřice.
Na začátku byl výběr. Ve hře byly prý tři kandidáti. BV Technika zvítězila nejen slušnou cenovou nabídkou, ale také díky tomu, že s firmou již delší dobu spolupracuje a hospodařící firma ví, že důležitá je nejen koupě, ale zajištění dobrého a rychlého servisu. A to prý podle BV Technika umí.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down