Firma Agroobchod Nové Strašecí, s. r. o., se od prvopočátku své činnosti zabývá pouze prodejem a servisem zemědělské techniky. Zastupuje značky Case IH a Kverneland. Jak se jí v průběhu činnosti dařilo a daří, jsme se dozvěděli od jednatele společnosti Tomáše Sedláčka.
Agroobchod, s. r. o., byl založen roku 1997. Značky, které zastupují, mají podle Tomáše Sedláčka dostatečný sortiment na to, aby nemuseli firmu nadměrně rozšiřovat. „Nemáme zájem dělat z podniku železářství a prodávat, co se dá,“ říká a dodává: „Tyto značky nám poskytují téměř úplný sortiment zemědělské techniky.“ A je to pravda, neboť Case jsou traktory, sklízecí mlátičky a další samojízdné stroje a Kverneland znamená ucelený sortiment závěsných strojů od zpracování půdy přes setí až po sklizeň. S tím, jak se rozšířil Kverneland o značky Rau a Vicon, se rozšířil automaticky sortiment i Agroobchodu.
Protože v nabídce firmy chyběl manipulátor, začala v průběhu činnosti nabízet i manipulátor Merlo. To je však úplný sortiment podniku. Na něj samozřejmě navazuje servisní zázemí. Motem firmy je být stálým partnerem zemědělců, proto krom skladu náhradních dílů disponuje třemi servisními techniky s vybavenými servisními vozy. Těsně před naším příjezdem vybavili poslední ze svých vozů – dodávku. „Zákazník musí cítit a vědět, že si od nás se strojem kupuje i servis a že se o něj vždy postaráme. Nemůžeme si dovolit např. provádět záruční opravu v zákonem stanovené lhůtě, tzn. 30 dnů. To by se určitě zemědělcům obzvláště při sezónních pracích nelíbilo.“ Sklad náhradních dílů, resp. jeho objem není také zanedbatelný, v sezóně se pohybuje kolem pěti mil. korun.
A protože prodaných strojů přibývá a zároveň stroje stárnou, bude do budoucna servis tím nejdůležitějším, podle čeho se zákazník rozhodne, zda-li u dané značky a prodejce zůstane či nikoli.
Geograficky společnost pokrývá přibližně severní polovinu Středočeského kraje a navazující okraj Karlovarska. Sídlí v areálu Středního odborného učiliště zemědělského v Novém Strašecí. Podle slov jednatele je spolupráce s učilištěm na vysoké úrovni a přináší pozitiva pro obě strany, kdy se mohou učni seznamovat s moderní zemědělskou technikou.
Tak jako u většiny podniků zabývajících se zemědělstvím pociťuje i Agroobchod po pro zemědělství špatných letech určité oživení a expanzi, která se odráží i v prodeji techniky. Pro podniky, které si i přes tuto skutečnost nemohou dovolit nový stroj, zajišťuje podnik i dovoz použité techniky ze zahraničí. I když se importéři k této věci nestaví pozitivně, má firma k problematice zcela jiný postoj. „Pokud zákazník stroj chce, tak si ho sežene. Když ne od nás, tak jinde. A pokud uvidí, že mu jsme schopni pomoci a servisovat mu i starý stroj, přijde si k nám v budoucnu i pro stroj nový.“ Mimo to mají zákazníci při nákupu strojů možnost protiúčtem vyměnit svůj starý stroj za nový. I s financováním umí společnost pomoci a v nabídce je hned několik možností. Jedná se o firemní financování či leasing.
Během letošního roku plánuje Agroobchod předváděcí akci (podobně jako v loni), o níž budou čtenáři včas informováni. Do budoucna má firma v plánu i přes dobré vztahy s učilištěm přesunout se do vlastních prostor.