Hlad po výkonu trvá. Nejenom velkovýrobní charakter českého zemědělství, ale i nástup nových technologií zpracování půdy stojí za nárůstem zájmu o nejvýkonnější traktory. Ať z jakéhokoli úhlu pohledu, výkonově poddimenzované hospodářství nemůže fungovat efektivně. Stejně, jako v začátku devadesátých let, kdy nástup traktorů s výkonem nad 200 k dovoloval provádět orbu do větších hloubek, vyšší rychlostí a s vyšším pracovním záběrem, tak i uplatnění traktorů s výkonem již nad 600 k dovoluje provádět prohlubování profilu na velkých výměrách či zvládnutí tradičních agrotechnických operací včas a v požadované kvalitě.
Kdo se někdy posadil do kabiny takového pásového traktoru s výkonem 600 k, brzy se přesvědčil o tom, že v ní nic nechybí z vybavení pro zvládnutí dlouhých směn. Aby bylo možné pracovat s odpovídající výkonností i v noci, je kabina obklopena světlomety nejen vpředu, ale i po obou stranách a zezadu.
U standardních traktorů se podařilo zvýšit komfort vhodnou kombinací odpružení přední nápravy, kabiny a sedačky. Nejnovější variantou jsou tzv. aktivní systémy odpružení kabiny. Vyznačují se tím, že v závislosti na podmínkách jsou měněny charakteristiky odpružení nebo tlumení nárazů.
Tlumení vertikálních kmitů je výsledkem souhry odpružení přední nápravy, kabiny a sedačky. Zde tedy musí být činnost všech těchto prvků v souladu, což je úkolem konstruktérů při vývoji traktoru. Odpružení sedačky má samozřejmě také svůj význam. Na pocit pohodlí za jízdy má vliv i účinnost při tlumení horizontálních výkyvů (tj. do strany, příp. dopředu). Zde se sedačky kývají ještě více než kabiny samotné, protože sedák s řidičem je ve vyšší poloze, než podlaha kabiny.