26.02.2022 | 10:02
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Projekt H2-Agrar získal ocenění

V souvislosti se změnou klimatu jako možného důsledku činnosti člověka se stále častěji mluví o potřebě alternativních pohonů případně nahrazení klasických spalovacích motorů bezemisními variantami. Velkým propagátorem je v tomto směru Německo, a tak není divu, že nominovaný projekt, na kterém se podílí i společnost AGCO Fendt v soutěži DLG-Agrifuture Concept 2022 nakonec vyhrál. Cílem projektu, který dostal název H2-Agrar Project, je zjistit potenciál a perspektivu využití vodíku v zemědělství.

Projekt je rozdělen do pěti částí a modelovým regionem projektu je Dolní Sasko a konkrétně obec Haren. První částí je vývoj a demonstrace zelené vodíkové infrastruktury pro zemědělství. Na této části bude pracovat společnost CEC Haren a za úkol bude mít rozšíření stávajících nebo nově vznikajících prvků výroby vodíku v Harenu (Ems).

Druhou teoretickou částí bude analýza potenciálu využití vodíku, co by alternativního pohonu v zemědělství. Tuto část má na starosti vysoká škola aplikovaných věd Emden/Leer. Studie bude zkoumat ekonomické a ekologické výhody a nevýhody používání zeleného vodíku a syntetických paliv z něj vyrobených ve srovnání s konvenčním provozem.

Třetí částí bude vývoj vodíkových traktorů a jejich testování ve vzorové oblasti Dolního Saska. Společnost Fendt vyvíjí prototypy traktorů na vodíkový pohon pro společný projekt H2 Agrar a tyto stroje se pak budou používat v reálných podmínkách na dvou zemědělských zkušebních farmách v modelovém regionu Haren Ems/Emsland. Cílem je stanovit potřebnou spotřebu vodíku pro traktory a definovat požadavky na vytvoření vhodné infrastruktury. Získané poznatky budou využity také při práci na dalších inovativních řešeních pro snížení emisí CO2 ze zemědělských vozidel.

Další částí projektu je simulace procesů a modely pro použití vodíkových traktorů. V rámci simulace procesů, která byla vyvinuta v Institutu pro mobilní stroje a užitková vozidla na Technické univerzitě v Braunschweigu za účelem zmapování řetězců zemědělských pracovních operací, je třeba zvážit vliv změny nosiče energie (vodíku) na využití traktorů.

A konečně je tu ještě jedna část, a to vývoj inovativních přepravních jednotek pro vodík. K této části zatím na stránkách projektu nejsou žádné informace.

Celý projekt by měl odpovědět na otázku, zda decentralizovaná výroba a využití vodíku v zemědělství může být ekonomicky úspěšné, ale také na to, jak lze zemědělství na vodíkový pohon s odpovídající vodíkovou infrastrukturou začlenit do celkového systému.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down