13.09.2015 | 11:09
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Provozní zabezpečení na prvním místě

Život nás staví do různých situací. Řada z nich je příjemná, ale bohužel i ty ne příliš příjemné se nás týkají. V případě provozování zemědělské a jiné techniky tomu není jinak a je nepochybně úkolem prodejní organizace, respektive úseku poprodejních služeb, aby negativní dopad všech nepříjemností vzniklých při provozu techniky minimalizoval.

Ve společnosti PEKASS se tohoto úkolu zhostili netradičním způsobem. Veškerá poprodejní péče je orientovaná na zákazníka. Celý tým oddělení poprodejních služeb čítá již více než 80 pracovníků (techniků, servisních manažerů, pracovníků servisní podpory, náhradních dílů atd.), kteří zajišťují bezproblémový provoz z hlediska požadavků na servisní zásahy nebo dodávky náhradních dílů. A co patřičné vybavení pro zajištění odpovídající servisní péče? K dispozici je kvalitní dílenské zázemí (více než 4 tis. m2), mobilní jednotky (flotila 45 aut), vzdělávací programy pro servisní pracovníky a úzká spolupráce s výrobci, mobilní diagnostika, servisní přípravky a další vybavení. To vše jsou naprosto standardní prostředky pro zajištění základní servisní péče, kterými PEKASS disponuje.

Servis bez vybavení?

Jinými slovy, zabezpečit servis bez zmíněného vybavení nejde, potažmo ani ekonomický provoz stroje z hlediska jeho spolehlivosti. Jaký to má dopad na ekonomiku provozu stroje? Naprosto fatální, neboť všechny nepříjemnosti z hlediska nákladů na provoz stroje vznikají bohužel již po jeho uvedení do provozu. Vždyť to, jak efektivní byla příslušná investice do techniky, je záležitostí zejména nákladů vzniklých při jejím provozování. Případný rozptyl pořizovací ceny stroje je z tohoto úhlu pohledu nepodstatný. Jak tedy může prodejní organizace bez odpovídajícího servisního zázemí zajistit minimalizaci provozních ztrát (ekonomických i agrotechnických)? Odpověď je naprosto jednoduchá. Nemůže, nikdy. A ani různá forma subdodávek servisních služeb není z mnoha důvodů životaschopná.

Prémiové služby

Máme-li se bavit o nadstandardu servisních a poprodejních služeb,  je namístě zmínit tři tzv. privátní značky. PEKASS Assistance (PA), PEKASS Premium Parts (PPP) a PEKASS Finance (PF). Nyní se zaměříme na první z nich.

Žádné nepředvídatelné náklady na provoz stroje, to je synonymum služby PEKASS Assistance – grafika uvedená v inzerátu na této straně pak simuluje reálný průběh nákladů na provoz stroje. Dlouhodobé zkušenosti s provozem techniky nám dávají dostatek informací k tomu, kam zaměřit pozornost a kde je možno pro zákazníka najít úspory. Není tajemstvím, že v pozadí této služby je pojistný produkt, který je neporovnatelný s obvyklými pojistnými produkty na trhu, ale je „ušitý“ doslova na míru k provozu strojů, zejména z pohledu jeho komplexnosti. Majitelé techniky využívající této služby mají možnost čerpat obrovskou plejádu výhod, z nichž ta nejpodstatnější je ekonomika a hned v návaznosti na to komplexnost služeb. V případě poruchy stroje řeší majitel jedno jediné. Kontaktuje svůj servis PEKASS, který kvalifikovaně posoudí povahu poruchy a navrhne to nejlepší řešení, které vychází ze dvou základních hledisek. Prvním hlediskem je ekonomický dopad opravy na majitele stroje, který musí být co nejnižší. Druhé hledisko je technické, neboť pro majitele je zásadní udržet stále stejné výkonnostní parametry, provozní spolehlivost atp., čili uvést stroj do původního stavu (jako před poruchou) za použití originálních náhradních dílů a postupů daných výrobcem.

V tomto případě je namístě uvést, že servis PEKASS se staví do role legitimního, potažmo smluvního partnera vybraných pojišťoven a veškerá agenda se zároveň opírá o platnou legislativu. Služba je primárně určena pro nově dodávanou techniku z kmenového sortimentu techniky PEKASS, kde je automaticky aktivována při předání stroje zákazníkovi. V případě zájmu je možné do systému zařadit i stroj starší. Vlastní distribuce služby PEKASS Assistance je zajištěna napříč celou republikou.

Čísla a reference hovoří za vše

Flotila techniky pod ochranou služby PEKASS Assistance je skutečně obrovská.

Vyjádřeno penězi: Její souhrnná hodnota přesáhla v pololetí letošního roku již částku 1 mld. Kč a počet zařazených strojů už atakuje hranici jednoho tisíce.

Z významných referencí je namístě zmínit podniky jako ZD Trhový Štěpánov, ZD Senomaty, Volanická zemědělská, a. s., ZS Nalžovice, Agroslužby Beniska (Benagro), ZD Čechtice, ZD Nečín atd. Tito zákazníci a mnoho dalších mají jedinečnou možnost realizovat servisní sazby s hodinovou sazbou již od 70 Kč/hod.

Pamatováno je i na finanční ústavy, které požadují zajištění vinkulace pojistného plnění.

O dalších privátních produktech společnosti PEKASS příště.

Ing. Zdeněk Volmut

provozní ředitel PEKASS a. s.

Foto:

Na první pohled banální poškození součástky motoru může ve finále představovat  Řešení k minimalizaci dopadu na provozní náklady stroje – PEKASS Assistance

Stačí chvilka nepozornosti a … Řešení k minimalizaci dopadu na provozní náklady stroje – PEKASS Assistance

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.