Zatímco v oblasti osobních a nákladních automobilů proběhl přechod z diagonálních na radiální pneumatiky již před mnoha lety. U traktorů tomu tak ještě ve všech případech není. Větší výkonové kategorie jsou již standardně obouvány na radiálních pneumatikách zatímco u traktorů s nižším výkonem jsou doposud obvyklé pneumatiky diagonáln
Typickým příkladem je tuzemský Zetor na němž doposud převažují diagonální pneumatiky. Důvodů je několik. Především příznivější cena, i když cenový rozdíl není až tak značný, dále větší odolnost zejména v těžkém terénu kde hrozí nebezpečí průrazu a mimoto diagonální pneumatiky je možné protektorovat.
Proto je má náš domácí, výrobce firma Barum, která je nyní součástí České gumárenské společnosti a potažmo firmy Mitas, stále v nabídce. I když už řada zemědělců přechází na pneumatiky radiální a to zejména ti, kteří používají traktor převážně na poli, kde má radiální pneumatika větší záběrový moment a nižší měrný tlak na půdu. Výsledkem je nižší prokluz a tedy i menší spotřeba paliva. Při jízdě po silnici nejsou vlastnosti radiální pneumatiky horší, valivý odpor je porovnatelný s pneumatikou diagonální a komfort jízdy je nesporně vyšší.
Ve své expozici na Zemi živitelce vystavil Barum výběr se sortimentu traktorových pláš´tů Barum i široký sortiment pod značkou Continental a to od traktorových pneumatik po přes pneumatiky pro nehnané nápravy přívěsných strojů po pneumatiky určené pro sklízecí mlátičky.